Alla inlägg under april 2008

Av Elisabeth Björkman - 3 april 2008 18:32

Paketet jag fick innehöll ett smaskigt ben! Jag var väldigt orolig att någon skulle komma och ta det om det låg kvar obevakat på verandan. Måste gömmas bums och få ligga och gotta till sig lite..


Finns inget tillräckligt bra ställe inomhus, jag vill UT! Här går jag runt och gnäller med benet i munnen. Matte är snäll och släpper ut mig..

 


Så jag kan gå ut på tomten och hitta ett riktigt bra gömställe..

 


Så där ja! Nu är det ordentligt nergrävt och det är bara jag och matte som vet exakt var det finns! Lite längre fram i vår går jag tillbaka dit och plockar fram det igen. Då kommer jag att tänka på mina små prinsessor!




Av Elisabeth Björkman - 3 april 2008 16:01

Är ni nyfikna på hur det gick på min date?

Ni får hålla er tills lite senare ikväll. Matte måste jobba klart först..


Av Elisabeth Björkman - 3 april 2008 07:40

Idag får vi ju besök mitt på dagen. Passar bra för matte ska jobba hemifrån idag. Jag får också vara hemma. Trevligt tänkte jag och såg en lång sovmorgon framför mig. Men icke, matte hade andra planer... Alldelses för tidigt kom hon nerfarande för trappen och meddelade att det var dags att gå ut. Jag blundade hårt och låtsades sova djupt. Med sträng röst blev jag informerad om att om jag skulle vara hemma idag och inte gå på dagis så fick jag minsann också masa mig ut. Matte pratade om att hon ville sitta och jobba i lugn och ro och att hon inte ville ha mig trampande runt fötterna för att jag var rastlös. Ja, ja .. kommer väl då.. 

In i bilen och bort till ängarna. Där blev det ett riktigt långspår. Matte tyckte jag var förvånansvärt snabb med tanke på hur morgontrött jag är. Det tog 20 min för henne att gå spåret och jag sprang runt det på 12 min. Undrar om det inte var matte som var trött och gick i snigelfart...


Nu ska matte sätta sig och jobba och gå och lägga mig och vila och drömma om små söta prinsessor...


Bilden är från när jag spårar på påskafton, idag var all snö borta.

Av Elisabeth Björkman - 2 april 2008 20:42


Tidigare på dagen var jag på utflykt till Svedmyra med mitt dagis. Var ute och åkte buss och tunnelbana nästan hela förmiddagen så vi hann knappt tillbaka till dagis innan det var dags för eftermiddagspromenaden. Matte kom och hämtade tidigt också för hon hade varit med Tobias i skolan.


När jag kom hem idag hade jag lite dragkamp med Tobias på verandan. Som den snälla kille jag är lät jag honom vinna några gånger. Han kan ju få tro att han är starkare än mig. Sedan bar det av till svärmor för att fira hennes 73 års dag. Övriga familjen smaskade i sig både mat och godsaker.
Själv fick jag inte smaka något alls, som vanligt..  dumma matte..


Ingen rast ingen ro, just nu är jag ute på sen kvällspromenad runt sjön med husse. Inte utan att det ska bli skönt att krypa till kojs när man kommer hem. Måste ju vara utvilad i morgon när mina små prinsessor kommer och hälsar på. Åhh, vad det ska bli kul!!


Av Elisabeth Björkman - 2 april 2008 06:05

Igår kväll fick vi småbarnsbesök. Jag är inte så van vid små barn, har ingen riktig koll på dem. Pussade honom dock i ansiktet och det måste ha gått hem för när han förstod att jag inte var farlig började han kasta boll och busa med mig. Lattjo liten pryl..


Jag är ju en snäll kille så jag låter Alex ta bollen ifrån mig..


Det fick honom att skrattade så han kiknade.
Vad var det för roligt med det? Förstår mig inte på dessa småttingar.


Av Elisabeth Björkman - 1 april 2008 17:20

Matte berättade att det kommer två små söta prinsessor och hälsar på i övermorgon. Hon nämnde något om att jag kommer att sväva på små rosa moln då.  Jag tittade ut genom fönstret i går morse och då såg jag rosa moln.. men.. jag förstår nog inte riktigt vad hon menar..

 




Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards