Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Aktiverat mig

Av Elisabeth Björkman - 3 januari 2010 14:58

Idag åkte vi ut till Åbyängar i Västerhaninge där några tappra hundar med husse eller matte i kopplet, på initativ av Petra, hade samlats för att efter egna önskemål aktivera sig. Kallt som sjutton var det men solen sken så det värmde i alla fall lite, om inte mattes fötter så i alla fall sinnet.


Vi gav oss iväg, övade lite hundmöten och körde lite uppletande i skogen. Håller stenkoll på min gris, den vill jag inte bli av med trots att matte garderade sig och tog med min gamla trasiga, om jag skulle tappa bort den. Bara undrar, litar hon inte på mig??

  


Vi följde stigen och några tränade på att gå bakom. Tycker det är orättvist, borde inte matte för jämlikhetens skull också träna på att gå bakom (mig alltså)?

  


Tränade lite inkallning..

  


Matte, som inte gillar vampyrer, blev lite orolig när jag kom sättandes. Vet inte vad jag har med det att göra..  


Krypa kan man göra i snön också och tänka sig, det växte kalvstek på träden här ute, inte illa alls!

 

Petra och Arrak såg ut att ha det bra i solskenet precis som vi andra.

    


På väg hem noterade jag att matte hade stoppat min gris i fickan. Försökte tjuva den utan att hon skulle märka det, men jag lyckades inte riktigt. Matte som en stund tigare tyckte jag såg ut som Dracula tyckte att jag nu var påfallande lik min gris i nosen. Taskigt, eller hur?

  


Imorgon börjar matte jobba igen, så nu blir det lika glest som tidigare med blogginläggen från oss. Tycker matte prioriterar fel, men jag får ju inte bestämma. Årskrönikan för 2009 ska vi dock få till snart.

Måndag och tisdag ska jag få vara hemma med husse och på onsdag är det ju helgdag, och på torsdag ska jag sedan börja på mitt dagis igen.


Ha det bra där ute i kylan allesammans! 


 
 
Bella & Puma

Bella & Puma

3 januari 2010 17:17

Oförskämt av din matte att inte se skillnad på ett gristryne & en schäfernos. Vi har en rosa gris & skulle matte inte se skillnad på våra näsor skulle vi straffa henne genom att väcka henne ännu tidigare på morgonen:-)

http://wahlstrom.dinstudio.se

 
Fam Dollar

Fam Dollar

3 januari 2010 17:47

Tycker som du Sacco, att matte din felpriotiterar...
Jag kommer sakna dom täta uppdateringarna.
Tillhör ett av dagens vitaminpiller å gå in å läsa om era äventyr.


http://www.kennelmoneytalks.se

 
Myrra

Myrra

3 januari 2010 17:57

Här är det samma tråkiga upplägg - matte och husse tänker jobba i morgon. Inte för att matte ägnat särskilt mycket tid åt min blogg dessa lediga dagar heller, den latmasken. Nä, det har hon verkligen inte gjort. Absolut felprioritering här också!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Linda & Azi

Linda & Azi

4 januari 2010 09:31

Åh, nä har du en hund vampyr gris, va konstig blandras ;D Hihihi.

Balingsta Gård, känner mig så dum nu! Jag åker ju förbi där varjegång jag åker till stugan. Ska ta och kolla dit nån gång med Azi :)

Kul att han ska börja på dagiset igen!

http://www.astirazalea.blogg.se

 
Kasper

Kasper

4 januari 2010 18:30

Min matte har också prioriterat ganska fel, tycker jag, - tycks vara nån sorts utpräglat mänsklig egenskap!
Kul dagar du har haft i alla fall, och vad spännande det blir för lillhusse!
Även om dina tvåbenta skriver mer sällan nu, så är det väldigt trevligt när dom gör det!
Ha ett fortsatt gott år, allihop!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
camilla

camilla

4 januari 2010 22:36

Jag gillar vampyrer och den här var då den sötaste jag sett =)
Wow vilken resa han ska ut på sonen,förstår att det blev en lång rad med förmaningar.
Två månader,ojoj va länge :)
Önskar er ett fint 2010.

Kram!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

5 januari 2010 11:19

Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Gillar din blick där du försöker sno till dig din gris, du är inte heöt olik en viss dam här i huset.... hon gör likadant...

Hoppas det gick bra för matte att börja jobba, jag börjar jobba ikväll...pust... att alltid ledighet ska gå så fort ;)

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Virre o Puma

5 januari 2010 15:49

Vad aktiva ni är,massa aktiviteter varje dag!=)
Skönt det såg ut när solen lyste,här har vi inte sett solen på åtminstone 2 veckor.... Det börjar kännas, "sörlänning" som man är:p

Härliga bilder som vanligt=)

H det fint i vinterkylan/ Mvh Veronica & Puma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards