Alla inlägg den 28 april 2008

Av Elisabeth Björkman - 28 april 2008 17:50

Matte är inte så mycket för shopping (och om det shoppas skall det helst vara på rea), husse däremot shoppar gärna och rejäla saker som håller.

Mitt gamla koppel började spricka och på dagis var de oroliga att det skulle gå sönder om jag hittade på upptåg så husse tog sig med glädje an uppgiften att införskaffa ett nytt.  Matte och jag kan inte annat än att hålla med, det är jättefint mitt nya koppel.  Kanske att matte lyxar till sig med ett nytt matchande halsband till min födelsedag också... fast jag vill ju inte ha koppel, jag vill ha grisöron!

Av Elisabeth Björkman - 28 april 2008 17:12

Idag har vi haft roligt på dagis. Det kom dit en hundinstruktör som tränade Rallylydnad med oss. Vi fick också gå ett litet kort spår. Matte tycker det är jättekul att jag får göra lite annat än att promenera på dagis och att samarbetet med personalen utvecklas så att jag förhoppningsvis sköter mig lite bättre när jag är där så matte slipper skämmas för mig (jag uppför mig som att det är jag som bestämmer och gör lite som  jag vill mellan varven, vilket inte är så poppis).


Jag skulle egentligen ha fått vila från allt vad lydnad heter (bortsett från platsliggning) både idag och imorgon. Men eftersom initiativet känns som en bra idé så hoppas matte att jag orkar ändå. På onsdag ska jag vara hemma och ta det lugnt hela dagen.

Lite info om Rallylydnad:

Det är en blandning av lydnad, agility och freestyle där samarbete och glädje belönas och man följer  en bana av skyltar. Varje skylt beskriver ett visst moment som  skall utföras. I rallylydnad får man hela tiden prata  och berömma hunden. Tanken bakom Rallylydnad är att föraren och hunden ska jobba som ett TEAM. Grenen utvecklades under år 2000 av Charles Kramer som också var initiativtagare till agilityn 1984. Kramer ville hitta en ny hundsport som kunde attrahera nya hundägare och som är lite ”mjukare” än tävlingslydnaden.



Här en bild från min favoritsovplats när det är varmt ute. I skuggan under verandan är berget svalt och skönt.


Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards