Alla inlägg den 3 april 2008

Av Elisabeth Björkman - 3 april 2008 18:33

Så kom dom då äntligen, mina små prinsessor! De var precis lika söta och goa som jag hade föreställt mig! Det blev ett kort men intensivt besök men husse och matte hann få sig en kopp kaffe innan de åkte vidare.


De hade paket med sig till mig.. tackar, tackar!


 Så klart jag hade paket till dom också!
(avledande manöver för att få kolla läget i lugn och ro, smart, eller hur?)


 Molly tajmade besöket bra med att vara i början av "lukta gott" perioden!
Nu tror jag att jag vet vad som menas med att "sväva på rosa moln".


Det har sina fördelar med att vara stor -
perfekt noshöjd utan att anstränga sig!


 Fotograferade tillsammans på trappen



Väl inne undersökte de min leksakslåda...


 Deras matte sade att min matskål måste ställas undan.. lite snålt eller hur?
Jag hade gärna delat med mig.. Inget snack om att de visste var den var gömd i allafall.


Jag luktade nog inte så tokigt jag heller trots förra veckans dusch..


Här smaskar jag i mig delar av min present..

 Oj vad tiden går fort när man har trevligt! Helt plötsligt var det dags för dem att åka hem. Hoppas att de snart kommer och hälsar på igen!


Av Elisabeth Björkman - 3 april 2008 18:32

Paketet jag fick innehöll ett smaskigt ben! Jag var väldigt orolig att någon skulle komma och ta det om det låg kvar obevakat på verandan. Måste gömmas bums och få ligga och gotta till sig lite..


Finns inget tillräckligt bra ställe inomhus, jag vill UT! Här går jag runt och gnäller med benet i munnen. Matte är snäll och släpper ut mig..

 


Så jag kan gå ut på tomten och hitta ett riktigt bra gömställe..

 


Så där ja! Nu är det ordentligt nergrävt och det är bara jag och matte som vet exakt var det finns! Lite längre fram i vår går jag tillbaka dit och plockar fram det igen. Då kommer jag att tänka på mina små prinsessor!




Av Elisabeth Björkman - 3 april 2008 16:01

Är ni nyfikna på hur det gick på min date?

Ni får hålla er tills lite senare ikväll. Matte måste jobba klart först..


Av Elisabeth Björkman - 3 april 2008 07:40

Idag får vi ju besök mitt på dagen. Passar bra för matte ska jobba hemifrån idag. Jag får också vara hemma. Trevligt tänkte jag och såg en lång sovmorgon framför mig. Men icke, matte hade andra planer... Alldelses för tidigt kom hon nerfarande för trappen och meddelade att det var dags att gå ut. Jag blundade hårt och låtsades sova djupt. Med sträng röst blev jag informerad om att om jag skulle vara hemma idag och inte gå på dagis så fick jag minsann också masa mig ut. Matte pratade om att hon ville sitta och jobba i lugn och ro och att hon inte ville ha mig trampande runt fötterna för att jag var rastlös. Ja, ja .. kommer väl då.. 

In i bilen och bort till ängarna. Där blev det ett riktigt långspår. Matte tyckte jag var förvånansvärt snabb med tanke på hur morgontrött jag är. Det tog 20 min för henne att gå spåret och jag sprang runt det på 12 min. Undrar om det inte var matte som var trött och gick i snigelfart...


Nu ska matte sätta sig och jobba och gå och lägga mig och vila och drömma om små söta prinsessor...


Bilden är från när jag spårar på påskafton, idag var all snö borta.

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards