Alla inlägg under april 2010

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58




Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet.

Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans.   


Tjejen och Arrak visade att de kunde balansera med alla fyra tassarna på en liten sten. Själv har jag inte övat på det så jag lyckades mindre bra, tyckte det räckte gott med att placera framtassarna på stenen. Efter promenaden var det dags för årets första spår. Var riktigt på hugget efter att ha legat i spårträda hela vintern. Hade inte tid att stanna vid apporterna (räcker väl med att snegla lite på dem) och det var till och med en del pipande enl matte som hängde som en vante i spårlinan. Vi tog oss runt spåret och fick med oss alla apporterna i alla fall.  


Efter spåret fick jag ligga i bilen och vila upp mig lite innan det var dags för nästa aktivitet. Simning. Idag gick det lite lugnare än förra gången, då var det en väldig massa plaskande (smått hysteriskt). Idag hade jag matte som livlina och då kändes det lite bättre. Jag hade en gummihöna i munnen som matte också höll i, så gick hon runt poolen med mig i släptåg, då simmade jag betydligt lugnare (matte blev plaskblöt i alla fall, precis som golvet, taket och allt annat i rummet). Krävs nog ytterligare några gånger innan vi klarar det här på egen hand.

  


Efter simningen skall det duschas ordentligt så allt klor försvinner. Som om det inte räckte med det så åker man in i ett rum därefter för att fönas torr. Har ni hört va? Vet ni hur man ser ut i pälsen när man är nybadad och nyfönad??

Igår var vi också här (Haninge Hundhälsa), men då för att träffa Anna Holmgren som gav mig laserbehandling för andra gången. Det är ett fasligt rännande, klämmande och trixandes med allt möjligt nu.

  


Tidigare i veckan, när vi passade på att promenera på golfbanan, sprang vi på Pia och Catch. Ja, till och med två gånger senast veckan har vi lyckats springa på varandra på golfbanan.  


Catch fick passa på att köra en budföring med matte medan jag blev uppbunden och fick vakta träd. Jag får inte göra något sånt roligt som budföring, det räknas som "explosiv" aktivitet och inget för mig för stunden. Trist om ni frågar mig. Har inget emot lite explosivitet.



Jag kan bara konstatera att man blir trött av att vara ledig. Husse och matte har slitit på bra de också. Husse var ledig några dagar förra veckan och tyckte att hallen skulle livas upp lite. Matte höll på att få en chock när hon kom hem från jobbet. Tyckte att det skulle ha varit lämpligt att möjligen diskutera en ev ny färgsättning i hallen före målning. Hon tyckte även att provmålningen kunde ha gjorts i trapphuset istället eftersom det inte är färdigbyggt och ändå skulle målas. Det hela slutade med att matte ägnade påskhelgen åt att måla om hela hallen (i samma färg som tidigare), vilket i och för sig var välbehövligt eftersom väggarna såg ut som  typ schweizerost. Nu är alla hål igenspacklade och hela hallen skiner ( i alla fall tills jag har skakat av mig efter en lerig promenad igen).




Husse övergav hallen och lade energi på att montera upp köksfläkten istället. Ett projekt som har varit en nagel i ögat under flera år och som alla bekanta har älskat att pika husse för.  Fläkten inköptes begagnad på blocket samtidigt som huset levererades 2004, det är ju bara 6 år sedan. Det var bara det att den inte passade ihop med takanslutningen och då blev det till synes enkla momentet till en surdeg istället. Men nu sitter den där och alla är nöjda med att matoset inte längre sätter sig i kökstaket. 

  


Matte tror att fläktaktiviteten har att göra med att att mattes jobbarkompisar som är med i Nyfikenklubben (ett gäng som under 5 års tid har besökt varandra så där var 6:e vecka för att äta lunch och vara allmänt nyfikna) skulle komma på besök. Det kändes som att det var på plats att något hade hänt sedan förra besöket. Till nästa besök kanske det siktas på att trapphuset och möjligen även duschrummet på entréplanet skall vara klart:)  



  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards