Alla inlägg under mars 2008

Av Elisabeth Björkman - 15 mars 2008 18:00

Idag blev en väldigt aktiv dag. Efter morgonpromenaden försvann matte iväg för att hjälpa svärmor att inhandla lite färg för hon ska visst måla en vägg i köket.

När matte sedan kom hem igen så ringde Elin och frågade om vi ville följa med och spåra. Så klart vi ville det! Jag älskar att spåra så det gör inget att det blir två spår samma dag. Det var dessutom så länge sedan vi träffade dem så det var bäst att passa på. Elin satt redan i bilen så blev turbofart att byta kläder, plocka ihop grejer och ge sig iväg.


Medan spåret lade till sig tog vi en promenad tillsammans. Vi fick turas om att vara lösa för är vi lösa båda två blir det genast en massa lek och vips så är det på väg att bli kurr. Mirko lägger gärna upp huvudet på min manke och ja, ni vet ju vad jag tycker om det... Det är synd för vi gillar ju varandra... och det är kul att busa.


När jag hade gått mitt spår så hände något konstigt. Matte och Elin började bråka om min spårpinne!?  De kastade iväg den, sedan sprang de båda två iväg efter den och tjivades om vem som skulle ha den. Då blev jag ju tvungen att springa efter och försöka ta den och tala om att spårpinnen, den är faktiskt min. Även om jag inte tycker om den..


Här ser ni mig med kompisen Mirko. Han är en av mina bästisar, även om vi inte får leka lösa tillsammans. Vi har kul tillsammans ändå!


Mirko väntar snällt medan Elin plockar fram spårselen..


Elin hade också en tub med godis i väskan, det ser ju jättegott ut!


Av Elisabeth Björkman - 15 mars 2008 12:33

På väg hem efter promenaden gick vi förbi rondellen som ligger närmast oss. Självklart finns där en rondellhund, eller rondellhundar kanske jag ska säga. De är faktiskt två, eller nja det beror på hur man ser det...
Matte brukar säga att jag inte ska titta utan att jag skall låta dem vara i fred och att jag är alldeles för liten för sånt där, så jag kikar lite i smyg bara, när inte matte ser..

Av Elisabeth Björkman - 15 mars 2008 12:06

Dags för dagens promenad. Jag vet att det är dags när matte har satt på sig de gröna "gå i skogen byxorna". Då börjar jag mycket intresserat att följa mattes förberedelser. Mattes byxor är fulla av fickor och dagens aktiviteter är helt beroende av vad fickorna fylls med. Självklart stoppas bollen ner i sin ficka, den är nästan alltid med, det är bra! Aha, där åkte två spårpinnar ner, den lilla luddtrasan,  en arbetshandske? hm .. vad ska hon med den till?  Åh, leverpastejstuben slank ner också, det hann jag se..     så kopplet och bajspåsar...  Då har jag dagens promenad ganska klar för mig!


Så klart fick jag "vakta träd" som Sigge skulle ha uttryckt sig.
Sedan fick jag spåra. Det var fasligt vad matte tappar saker när hon går! Har hon hål i byxfickorna? Det är ju för väl att jag är med och håller koll på var hon tappar dem så att hon får med sig allt hem igen!


Jag hittade en liten bäck på vägen också så jag passade på att bada tassarna lite. Det är buskul att springa i bäcken. Vattnet stänker så härligt då!

Av Elisabeth Björkman - 14 mars 2008 22:00

Fick en promenad med både husse och matte ikväll. Det är alltid lika uppskattat. Vi gick 6 km slingan vid Ågesta Gård, inte en endaste bil på parkeringen när vi kom dit, helt ensamma i skogen m a o.  Vi busade lite, husse kastade pinnar och matte letade stora stenar som jag kunde hoppa upp och sitta på. Det var kul! Jag fick gå först, vilket jag gärna gör, nosar, kissar, kollar läget och så. Husse och matte gick bakom och pratade och pratade. Helt plötsligt kände jag att det var något som inte stämde. Hm, vart tog husse vägen? Han måste bums återfinnas! Full fart tillbaka och leta, nu var han ju inte så svår att hitta där han hade gömt sig i skogen. Full fart tillbaka till matte för att berätta att husse var funnen. Men va sjutton tog matte vägen nu då? Här vänder man bort ryggen i 30 sek så försvinner hon bara. Lugn, bara lugn, jag hittade henne också bakom ett träd. Resten av promenaden var jag tvungen att ha ögon i nacken också, man måste ju hålla ihop flocken! Hann precis hem till Let´s dance, tror det blir bonden som får åka hem idag..

Av Elisabeth Björkman - 14 mars 2008 16:59

Mattes lunch idag var tydligen inte någon höjdare. Man äter med ögonen säger matte, det ska se gott ut! Det är allt annat än man kan säga om basilikan som dagens lunch var dekorerad med. Trots att matte plockade bort den så smakade maten sedan inget vidare... man börjar ju undra om lunchen för över huvudtaget var ätbar? Inte särskilt gott om restauranger i närheten av mattes jobb tyvärr.

 

Som ni vet så tycker matte att jag skulle se go ut om jag var lite mindre tanig så efter tips från djuraffären hälldes något som kallas för rapsolja i min mat. Bara åsynen av flaskan i närheten av min matskål fick mig att rygga baklänges och gå omvägar runt matskålen. När jag sedan till sist vågade mig fram och äta lite så smakade maten rent ut sagt viiiidrigt. Aldrig i livet att jag tänker sätta i mig maten om den ska smaka så där!!

Av Elisabeth Björkman - 13 mars 2008 21:58

Idag kom lillhussarna samt en kompis till dem och hämtade mig på dagis. De hade missat bussen och skulle promenera hem så då kom de förbi och hämtade mig. Det var snällt av dem att tänka på mig tycker jag!


Matte blev extra glad för hennes buss var försenad och hon missade tunnelbanan så hon hade inte hunnit hämta mig i tid. Att komma försent kostar 250:- och då hade matte blivit ganska så butter kan jag säga.
Nu förblev hon på gott humör, hann med att handla på vägen och i påsen låg en ny tub med leverpastej till mig, tjohej!!

Såklart att jag fick jobba lite för att få smaska i mig av pastejen, fick öva lite på hemläxan, men det var det värt! 


Medan matte bloggar tittar hon ett med ett halvt öga på Tv där det just nu går programmet "Debatt" som bl a handlar om "Blondinbella" och hennes otroligt populära blogg. Fantastiskt så många som läser hennes blogg varje dag. I mitt tycke en ganska innehållslös blogg (vågar man skriva det utan att bli sågad vid fotknölarna?), tacka vet jag mina bloggvänners bloggar!!

Flera hundratusen kan ju dock inte ha fel så hennes blogg är säkert jättebra. Jag och matte tillhör helt enkelt inte rätt målgrupp bara. Matte funderar över hur sunt det kan vara för en 17-åring att shoppa kläder, smink m m för 10.000:- i månaden?? Snacka om dyra levnadsvanor. 

Nu ska matte också krypa till kojs. Själv har jag redan gosat ner mig i min bädd. Natti, natti kamrater! Ha, ha, kolla matte lyckades med bild och text! Tack Cavvetjejerna för tipset!!
Ser ni matte har tryck "mitt på" tuben,  ajabaja!

Tro ni jag blir kontaktad av Pastejköket nu? Tänk så många extra tuber pastejköket skulle sälja om hundfolket upptäckte hur smidigt och uppskattat det är att ha med sig en tub vid lydnadsträningen. Det kanske kommer en hel kartong pastej i brevlådan nu?! Då behöver jag inte göra någon jobbig läxa för att smaska god pastej - utan kan frossa hur mycket jag vill:)

Av Elisabeth Björkman - 12 mars 2008 18:03

I måndags började det en ny kille på mitt dagis. Han är av rasen dvärgpinscher, snart 1 år och väldigt kaxig i mitt tycke. Matte tycker inte att jag är någon ängel och att jag ska coola ner lite. Men vadå? Ska man acceptera vad som helst? Jag är dubbelt så gammal, dubbelt så stor och i mitt tyckte är det mitt revir. Då kommer han och morrar, klättrar på mig och föröker lägga huvudet på min manke. Där går gränsen! Jag blir INTE GLAD! Jag låter som ett lejon och visar hela garnityret och ser ut som "hajen". Tror ni han blir avskräckt? Inte det minsta!
Tror ni jag blir gladare? Inte mycket!

Av Elisabeth Björkman - 11 mars 2008 21:38

På söndagens kurs fick vi hemläxa.

"Ett fotgående ska vara som en dansuppvisning" mässade matte förväntansfullt för mig innan vi satte i gång och tränade. Jag ska kunna vrida på min bakdel och hålla positionen på en raksträcka. Hua det låter jobbigt tycker jag! Ögonkontakt ska man ha hela tiden också. Matte tjatar mycket om det just nu. Mellan varven är jag ganska duktig på det här.

Värre var det när matte satte igång med andra hemläxan - apportering.
Eller egentligen inte apportering, utan fokusering på själva gripandet.
Matte satte sig på golvet, godis i ena handen och leksaken i andra gömd bakom ryggen. När leksaken kom fram tittade jag så klart - och fick godis.
Det var gott! Sedan nosade jag på den - fick godis då också. Efter några gånger fick jag inte något godis längre. Då blev jag sur och vände bort huvudet. Får jag inget godis tänker jag inte ens titta på den, inte ens om den verkar rolig och rör på sig. Bara så du vet matte, jag vill ha högre insats än så. Matte pratade om jag skulle bita i den. Varför ska jag göra det?
Det verkar väl dumt?  Kanske om matte köper lite mer leverpastej på tub så ska jag fundera på saken.

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards