Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Elisabeth Björkman - 9 mars 2008 18:47

Jag hörde på fotstegen i grusgången utanför att det var besök på ingång. Besök är alltid kul! Som vanligt skäller jag och låter FAAARLIG! (bäst att gardera sig).  Dörren öppnas och då står han bara där - ZEB! Jag tystnar tvärt och glider mycket försiktigt och osynligt iväg och gömmer mig under köksbordet och hoppas att det blir ett kort besök.
Matte, den svikaren, hon låter glad, jollrar, gullar och tycker synd om Zebban som har ont i tassen.  Zebban är så gullig, snäll, kelig och jättego, säger hon. Superlativen bara haglar. Vaa?? Vad menar hon? Kolla, han ser ju helt vild ut!

Av Elisabeth Björkman - 9 mars 2008 13:11

Regn, regn, regn varenda helg. Usch! Fick en kortare kissrunda på morgonen och sedan bar det av till Ågesta Gård för att gå på en lydnadskurs som Petra höll i (http://www.vhshundagarutbildningochfriskvard.se/).
Petra hade gjort iordning lite specialövningar till mig och Mira (grannens goldentik som också var med på kursen) eftersom vi är lite äldre och kan lite mer än de andra.

Vi tränade mycket kontaktövningar  av olika slag, fot med mycket vändningar. Till en början verkade matte tycka att jag var jätteduktig, men efter ett tag är det inte så roligt med kontaktövningar längre. Nosa i marken, titta vad de andra hundarna gör etc är faktiskt roligare än att titta på tråkiga matte. Elin och Susanne (Mirko och Cox mattar) var där som åskadare, de hjälpte till med lite dirigering och tips. Matte hälsar och tackar!

Efter kursens slut fick jag leka lite. Matte tyckte inte jag uppförde mig tillräckligt bra (hon tyckte jag var för bufflig) för att få leka med både Mira, Affe och den lilla boxertjejen Ebba som var med, så jag fick koppel på mig.
Sedan fick jag gå iväg ner till stranden med Mira där vi fick busa runt på egen hand. Mira tillhör släktet "Sigge" och tycker att vatten är underbart året om. Själv "badade" jag faktiskt också, nåja jag var i allafall i upp till tasshöjd. Det är kul att springa i strandkanten så vattnet stänker, men jag är rätt nöjd så.

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards