Direktlänk till inlägg 9 mars 2008

Lydnadskurs och "bad"

Av Elisabeth Björkman - 9 mars 2008 13:11

Regn, regn, regn varenda helg. Usch! Fick en kortare kissrunda på morgonen och sedan bar det av till Ågesta Gård för att gå på en lydnadskurs som Petra höll i (http://www.vhshundagarutbildningochfriskvard.se/).
Petra hade gjort iordning lite specialövningar till mig och Mira (grannens goldentik som också var med på kursen) eftersom vi är lite äldre och kan lite mer än de andra.

Vi tränade mycket kontaktövningar  av olika slag, fot med mycket vändningar. Till en början verkade matte tycka att jag var jätteduktig, men efter ett tag är det inte så roligt med kontaktövningar längre. Nosa i marken, titta vad de andra hundarna gör etc är faktiskt roligare än att titta på tråkiga matte. Elin och Susanne (Mirko och Cox mattar) var där som åskadare, de hjälpte till med lite dirigering och tips. Matte hälsar och tackar!

Efter kursens slut fick jag leka lite. Matte tyckte inte jag uppförde mig tillräckligt bra (hon tyckte jag var för bufflig) för att få leka med både Mira, Affe och den lilla boxertjejen Ebba som var med, så jag fick koppel på mig.
Sedan fick jag gå iväg ner till stranden med Mira där vi fick busa runt på egen hand. Mira tillhör släktet "Sigge" och tycker att vatten är underbart året om. Själv "badade" jag faktiskt också, nåja jag var i allafall i upp till tasshöjd. Det är kul att springa i strandkanten så vattnet stänker, men jag är rätt nöjd så.

 
 
Sigge

Sigge

9 mars 2008 14:58

Men för sjutton Sacco det där är inte bada!!!!!!!!
Släng dej ut i vattnet och simma!!!!!
Kan du skicka den där tjejen med rätt intresse för vatten till mej?

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

9 mars 2008 15:53

Man får ju ta det lite försiktigt så här i början av badsäsongen. Alla är ju inte vinterbadare som Sigge... fniss, fniss
Vi, eller jag, Moa, kräver i alla fall en temperatur på sisådär en 18 gr. Molly är en äkta badkruka.

 
Ingen bild

molle

9 mars 2008 17:46

vad ser jag en tjej i vattnet o värsta krukan står bredvid... du måste ju visa hur det går till,,, molle

 
Ingen bild

Sacco

9 mars 2008 18:30

Usch vad ni retas med mig! Jag är faktiskt lite fåfäng och vill inte blöta ner och därmed förstöra min snygga frisyr. Har ingenting med manlighet att göra. Jag kan nog visa var skåpet ska stå, dvs på land!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards