Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Elisabeth Björkman - 24 mars 2008 17:53

Efter morgonens långpromenad försvann matte iväg. När hon sedan kom tillbaka luktade hon bekant. Jag nosade och snusade på mattes kläder och då berättade hon att hon hade varit och hälsat på Athena (En av Tjejens valpar som har varit en del hos oss innan hon flyttade hem till Camilla). Matte berättade att Athena var jättego, jättesöt och att båda öronen är på väg att ställa sig upp! Både Arrak och Athena är nyopererade och är konvalecenter en tid framöver. Athena opererades på skärtorsdagen och Arrak förra veckan. Båda mår efter omständigheterna bra, även om det kliar i aktivitetssinnet. Det med att hålla sig stilla och göra ingenting är ju inte direkt något som schäfervalpar tycker är så där jättepoppis. Kanske jag kan få träffa Athena när hon är på benen igen? Det skulle vara jättekul tycker jag! Vi håller tassar och tummar för både Arrak och Athena att de snart är på benen igen.


När matte hade kommit hem igen, hann jag med att busa lite med Tjejen på ängarna igen. Idag fick jag ha henne alldeles för mig själv. Det är inte illa..


Här bär Petra ner Arrak när han har varit och hälsat på hos Affe. Backen är så brant och stenig och frambenen får inte belastas under första tiden.
Fast Arrak ser ganska nöjd ut med att bli buren, värre för stackars matte, dryga 30 kilo blir tungt efter en stund...
(bilden togs igår, idag är allt vitt av snö.. )


Tyvärr inte någon färsk bild på Athena, denna är från i januari när vi träffades. Kanske matte Camilla har någon nyare att skicka över??, det vore kul!
Lilla söta fröken som vi brukar kalla henne


Av Elisabeth Björkman - 24 mars 2008 11:55

Matte var uppe före tuppen idag också (m a o slocknade oförskämt tidigt i gårkväll,), tur att husse är hemma igen så jag kommer ut på kvällen. 
Matte bestämde sig för att ta mig med på en långpromenad runt östra delen av sjön Magelungen, den rundan brukar vi inte gå så det var skoj med lite nya dofter. När vi precis hade gått hemifrån ringde Elin,  de mötte upp oss en liten bit på vägen och gjorde följe runt sjön. Vilken tur att det finns fler som är morgonpigga tyckte matte. 


Medans vi väntade på Elin och Mirko trampade matte upp en "sökruta" i skogen. Hon släppte en boll längst bort som jag skulle leta upp. Halvvägs stannade jag och började vädra. Matte undrade varför, sedan insåg hon att hon av misstag hade tappat sina vantar nedanför trädet (hon förstår dock inte varför jag nosar på trädet och inte på marken). Vilken tur att jag hittade dem, annars hade hon gått därifrån utan dem.


Mirko kollar läget

Vacker utsikt över Magelungen från Trångsund sett (vi bor långt därborta på andra sidan).


 Snögubbar tyckte husse när vi kom hem


Av Elisabeth Björkman - 24 mars 2008 06:24

I går eftermiddag var jag ner och kollade läget på vår badudde. Hundar får inte vara där, i alla fall inte sommartid, men en liten titt måste man ju få ta. Konstaterade att det är långt ifrån badbart. Kallt i luften och is lite här och var på sjön. Sigge och Molle hade ju förstås hoppat i direkt, men det räknas inte. De är inte som vi andra i det här avseendet.


Högvatten, man ser inte ens strandkanten... och kallt ser det ut..
Dröjer länge än innan vattnet håller rätt temperatur. Jag valde att över huvudtaget inte röra vattnet, inte ens med framtassarna. Räcker med att titta...


Roade mig med bollen på land istället, tryggt och trevligt!


Och kollade in svanen.. som verkade uppskatta det kalla vattnet. Hm, kan det vara en förklädd Sigge eller Molle? Nä, vid närmare eftertanke,  Molle går bort, han är för stor, och Sigge också, den här saken är alldeles för ren o vit, ser inte ut att gilla lerinpackningar och spagropar.


såg en liten vårblomma i kylan.. det finns hopp!

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards