Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Elisabeth Björkman - 2 mars 2008 18:06

På eftermiddagen i dag tog matte med mig till klubben. Tyvärr kunde inte Elin och Mirko följa med, det hade varit kul annars. Vi var helt ensamma där i duggregnet så vi fick ha agilitybanan helt för oss själva. Tyvärr var det inte någon tunnel framme, men vi provade lite andra hinder.

Sedan körde vi lite lydnad och matte verkade nöjd. Därefter gick vi upp till den övre planen där det finns ett antal V-formade träskärmar att gömma sig bakom. Hon satte mig fot bakom en av dem, sade "stanna" och gick iväg för att gömma sig bakom någon av de andra skärmarna. Jag var jätteduktig på att sitta kvar, men i smyg backade jag några decimeter och lutade mig åt sidan så mycket jag bara kunde utan att ramla omkull (jag måste ju tjuvkika var matte gömde sig) då fick jag precis nosen och  ögonen runt skärmen hi, hi.. Matte sade att jag fuskade och att det var osportsligt..

Av Elisabeth Björkman - 2 mars 2008 15:17

I morse fick jag en långpromenad med husse runt Ågestasjön. Matte var på tjejmiddag igår och kom hem sent. Hon pratade om att hon ville sova ut på morgonen och släpade därför ut mig kissrunda mitt i natten när hon kom hem, gäsp zzzz, hon är galen! (Det hjälpte för övrigt inte, jag ville ut tidigt på morgonen i alla fall, man har ju andra behov också). 

I tisdags fyllde mattes bror år, vi var därför och hälsade på dem idag och åt smörgåstårta (vi och vi, alla andra utom jag och Zebban fick smaka, orättvist tyckte vi). 

Precis som när jag var liten valp så tycker jag fortfarande att Zebban är så STOR , så STOR och jag är så liten, så liten. Nästan så liten att jag inte syns alls faktiskt. Matte säger att han är snäll, men det hjälps inte.. Vissa saker förändras helt enkelt inte!

Av Elisabeth Björkman - 2 mars 2008 15:04

Jaha, då kan man bara konstater att den har börjat!
Fästingperioden.  Fy sjutton säger matte, alldeles för tidigt på året.
I morse hade jag en som hade satt sig fast i nacken, det kliade lite så det var skönt att matte plockade bort den.

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards