Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Spårning vid Åbyängar

Av Elisabeth Björkman - 27 april 2008 12:01

Imorse blev det tidigt, väldigt tidigt till och med. Kl 06.00 blev man uppjagad ur sin skönhetssömn för att åka ut till Haninge BK och köra igenom ett sista lydnadspass före tävlingarna på onsdag och torsdag.

Matte var väldigt nöjd med min insats och nästan rörd till tårar.

Alla moment gick superduper så nu ska jag visst få vila tills det är dax för tävling. Vid halv åtta träffade vi Petra, Tjejen och Arrak för att spåra lite. Vi var alla jätteduktiga. Matte tyckte visst att jag var lite vimsig och yr i mössan när jag gick mitt spår, men jag låg ju på plus efter lydnadspasset så det gjorde inte så mycket. Däremot avslutade vi med en platsliggning, då reste jag mig upp. Kan väl säga att matte inte var lika rörd längre... Dock får hon skylla sig själv då hon har slarvat med att träna detta moment.

Håller med Molle, buskar är till för att markeras. Om och om igen..

Efter spårningen hade Tjejen och jag lite ängsrace..


Den här bollen väckte lite minnen hos matte, den har jag erövrat alldelses själv. Den var jumbopris sist vi tävlade och kom sist:) (då när jag åt gräs under linförigheten). Vi gav bort den till Petra då vi tyckte att de rosa fina bollarna passade en tjej lite bättre. Kul med pris, men matte hoppas att vi slipper jumbopriset i veckan.


Petra och matte hittade på en ny kul lek. Tjejen och jag fick sitta och vänta bredvid varandra medan spårapporten gömdes i skogen. Sedan släpptes vi samtidigt och fick tävla om att hitta apporten först. Lite tävlingshund är jag minsann så när det visade sig att Tjejen ville ha apporten så ville jag genast visa att jag var snabbast med att hitta den och lägga beslag på den. Som ni ser så lyckades jag! Matte var rikigt nöjd med mitt engagamang och intresse för denna lilla pinne.


Här är Petra och Tjejen när hon hittar en spårapport i sitt spår.


 Duktiga Arrak in action i sitt apellspår.




 
 
Ingen bild

malte o snoken

27 april 2008 16:04

inte vara avis sacco, det finns svampkrydda till alla!! grisöronen däremot de tog tvärtvärt slut! mums!

 
Sigge

Sigge

27 april 2008 20:52

Väldigt vad du tränar.
Lovar att hålla en tass för dej när du ska tävla.
Taxarna har rätt svampkrydda finns massor här. Fast jag har sett hur matte hållit på och grejat med burkar som ska skickas åt olika håll.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

27 april 2008 22:38

Du kommer att klara tävlingen med glans. Det är vi säkra på.
Tassar från Molly & Moa

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

28 april 2008 00:00

Jisses vad duktig du är på att ligga i och träna, hoppas verkligen det går bra för er på tävlingsplanen. Lycka till!

http://timsevimse.blogg.se

 
camilla

camilla

28 april 2008 10:16

Hur är det med tävlings nerverna?
Väntar med spänning på att läsa bloggen efter eran insats.
Vi hejar på er!!! Heja heja!
(usch nu blev JAG nervös haha)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

28 april 2008 14:14

vi är lite avis på ängsrace...såg härligt ut1

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards