Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Elisabeth Björkman - 5 mars 2008 23:18

Ibland kan jag inte upphöra att förvånas över hur folk tänker.

Tidigare ikväll medan jag väntade på min kompis som var lite försenad smet jag in i entrén på Hemköp för att komma undan kylan och blåsten. I entrén sitter denna lilla vovve helt ensam, obunden, precis invid ingången. Jag stod där i ca 10 min utan att se röken av någon husse eller matte. Om vovven hade velat hade det bara varit att kliva rakt ut i den trafikerade korsningen på Hornsgatan (södermalms mest trafikerade väg). Visserligen satt nu vovven snällt kvar, men vad finns det för garantier för det? Det är dock frågan om ett djur som inte alltid gör som husse eller matte önskar. Eller vad vet jag? Vovven kanske är tvärpålitlig och jag är fjompig?
Själv skulle jag aldrig i livet lämna Sacco ens bunden utanför en affär i förorten av rädsla att någon skulle få för sig att stjäla honom.

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards