Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Elisabeth Björkman - 22 mars 2008 22:30

Perfekt fotoväder tyckte matte och tog kameran med sig. Härligt när det knarrar under fötterna . Jag hade också en rätt trevlig promenad. Snusade i alla buskar, busade i snön och jagade bollar. Här ser ni lite bilder från promenaden.


Nu är det läggdags, matte skall på hundutställning tidigt imorgon bitti, men jag får stanna hemma. Är visst inte tillräckligt stilig enl schäfernormerna!?
Själv tycker jag att jag ser ganska ok ut och det tycker matte också.


Vackert längs promenaden.


Djävulsbacken åkte man på också... det glädjer mig att matte också fick ta sig upp på toppen.


Väl uppe på toppen har man en fin utsikt.


Jag fick vara fotomodell, matte tycker jag ser lite märkvärdig ut..


Man har bra koll på vad som händer i omgivningen här uppifrån..


Vi passerade den lilla bryggverandan vid Farsta Gård.


och såg en vacker svan..


och en hackspett som satt så perfekt när vi kom men så fort kameran kom fram envisades med att gömma sig på andra sidan stammen hela tiden

Av Elisabeth Björkman - 22 mars 2008 19:21

Så var då släktträff och andra kalas avklarade och påskaftonskvällen närmade sig äntligen. M a o påskäggsdags! Matte stoppade in mig i bilen och åkte bort till ängarna, jag anade att det var spårning på gång. I spåret låg stora, härliga leverbitar som smakade riktigt delikat. Längs spåret lyckades matte tappa spårlinan när hon skulle klättrade över en bergsknalle. När hon hade kommit upp var jag redan på andra sidan dungen så hon fick genskjuta mig. Jag hann med att snegla lite på henne och fundera på vad hon gjorde där och inte bakom mig, men egentligen brydde jag mig inte så mycket om det. Jag spårar lika bra utan henne hängade i linan. Vid spårslutet låg ett påskägg med ett riktigt mumsigt grisöra i.

Full fart i spåret, det här är roligt!


 Hm, vad gör matte där??


 Mums!


Grand finale, väl hemma igen fick jag ett stort härligt ben.
Det borde vara påskafton lite oftare!

Av Elisabeth Björkman - 22 mars 2008 10:18

Den här dagen har börjat bra. Underbart väder och en 2 tim promenix med matte. Inte så långt i km räknat för matte hade kameran med sig, (tar väldigt lång tid att ta sig framåt då) men kanonskönt att få vara ute och nosa runt och kolla läget.  I slutet av promenaden träffade vi på Nalle.
Nalle är min bästa kompis på dagis. En alla tiders kompis, en sån där kompis som man bara får en eller två i hela livet. Vi kan prata om ALLT! Tjejer å sånt som killar emellan snackar om, ni vet..  Tyvärr sprang vi på varandra på Ågestabron, där råder koppeltvång för det är massor av bilar där. Vi hann i alla fall stanna och hälsa på varandra. Nu är det lite brådis för vi ska iväg på påskbrunch hos släkten.. tittar in och skriver mer om dagens upplevelser senare idag.

Nalle - världens bästa kompis

 När jag träffar Nalle blir jag nästan lika glad som när jag träffar husse och matte. Jag försökers stoppa in hela nosen i hans mun och jag  springer runt i cirlar som en tok säger matte. Man kan tro att Nalle försöker bita mig när man tittar på bilden, men så är det inte, vi leker bara så där. Vi tycker det är störtkul!


Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards