Direktlänk till inlägg 15 mars 2008

Spårning med Elin och Mirko

Av Elisabeth Björkman - 15 mars 2008 18:00

Idag blev en väldigt aktiv dag. Efter morgonpromenaden försvann matte iväg för att hjälpa svärmor att inhandla lite färg för hon ska visst måla en vägg i köket.

När matte sedan kom hem igen så ringde Elin och frågade om vi ville följa med och spåra. Så klart vi ville det! Jag älskar att spåra så det gör inget att det blir två spår samma dag. Det var dessutom så länge sedan vi träffade dem så det var bäst att passa på. Elin satt redan i bilen så blev turbofart att byta kläder, plocka ihop grejer och ge sig iväg.


Medan spåret lade till sig tog vi en promenad tillsammans. Vi fick turas om att vara lösa för är vi lösa båda två blir det genast en massa lek och vips så är det på väg att bli kurr. Mirko lägger gärna upp huvudet på min manke och ja, ni vet ju vad jag tycker om det... Det är synd för vi gillar ju varandra... och det är kul att busa.


När jag hade gått mitt spår så hände något konstigt. Matte och Elin började bråka om min spårpinne!?  De kastade iväg den, sedan sprang de båda två iväg efter den och tjivades om vem som skulle ha den. Då blev jag ju tvungen att springa efter och försöka ta den och tala om att spårpinnen, den är faktiskt min. Även om jag inte tycker om den..


Här ser ni mig med kompisen Mirko. Han är en av mina bästisar, även om vi inte får leka lösa tillsammans. Vi har kul tillsammans ändå!


Mirko väntar snällt medan Elin plockar fram spårselen..


Elin hade också en tub med godis i väskan, det ser ju jättegott ut!


 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

15 mars 2008 19:06

Tack för idag!Det var roligt att ni ville följa med!:-)Jag tog och kopierade bilderna som du hade lagt in, hoppas det är lugnt att jag gjorde det?:-)/kram

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

15 mars 2008 19:34

guu vad ni var stiliga..

 
Ingen bild

Sacco

15 mars 2008 19:39

Helt ok Elin, jag mailade alla bilder till dig.

 
Sigge

Sigge

16 mars 2008 10:26

Nu du Sacco är jag också medlem i klubben text mellan bilderna!
Var ju superenklelt när jag fick rätt instruktioner.

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards