Direktlänk till inlägg 4 mars 2008

Tråkig vardag

Av Elisabeth Björkman - 4 mars 2008 21:29

Idag har det inte hänt något roligt alls. Som vanligt lämnade husse mig på dagis vid halv 9 tiden och matte kom och hämtade strax efter kl 4.  Inte ens en promenad hem fick jag idag, det brukar jag få. Matte hade bråttom så det blev till att åka buss hem. Hon var tvungen att fixa något med jobbet när hon kom hem. 
Sedan försvann hon iväg för att ordna någon födelsedagsprensent till andra lillhusse som fyller år på lördag och husse försvann ner i garaget för att mecka med moppen. JAG DÅ?? Har de glömt bort mig??
Inte ens en långpromenad har jag fått ikväll. En kissrunda på 20 min, vad är det? Nu ligger jag och surar lite i min bädd....(och drömmer om att jag den härliga snön som Molle fick leka i idag).  Hoppas det blir en roligare dag imorgon. (men matte pratade om att hon skulle gå ut med en fd arbetskamrat så hon är inte hemma imorgon). Får förlita mig på att husse hittar på något skoj då.. Natti natti kamrater!

 
 
Ingen bild

malte o snoken

5 mars 2008 11:23

halledosingen så gott du har det med lilla tassen under kinden o allt!

 
Sigge

Sigge

5 mars 2008 18:15

Tycker du ser ut att ha det ganska mysigt medan du deppar.
Är det skoj att vara på dagis?
Vid förra istiden eller så jobbade min matte på ett dagis för hundar.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

5 mars 2008 19:04

Tjingeling,, dags att sluta sura... det kunde ha varit värre!!!! ( ingen pinkrunda tex)).. hur är det på dagis måste ju vara massor av skoj där eller?? molle

 
Sacco

Sacco

5 mars 2008 23:45

Dagis är helt ok. Jag har en tjej och en bästis där. Det är kul. Vi är inte så många hundar, vi får vara max 10 st. Jag får två långpromenader om dagen, minst 1 tim var (om det är dåligt väder) ibland t o m 3 tim om det är riktigt fint väder, då kan vi gå ner till sjön och grilla korv. Ibland tar vi tunnelbanan in till Stockholm City och går på hundcafé, det är kul. Det är skönt att slippa vara ensam hemma när husse och matte är borta hela dagen, men jag trivs bättre hemma annars. För stunden tycker de nog att jag är lite besvärlig på dagis. De säger att jag drar i kopplet, skäller och gör utfall. Dessutom finns det en annan hanhund där som avskyr mig och jag kan nog påstå att jag tycker ungefär lika bra om honom. Matte fattar ingenting för hemma uppför jag mig inte alls så där när går med husse eller matte. Matte har lovat vara med mig på dagis någon dag för att se hur jag uppför mig och se om hon kan göra något för att hjälpa till. Hon tror att jag känner mig lite osäker på ledarskapet och att jag försöker ta på mig ledarrollen.

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards