Direktlänk till inlägg 8 maj 2008

Kulornas vara eller icke vara

Av Elisabeth Björkman - 8 maj 2008 18:49

Matte pratar om ta bort kulorna på mig, hm, undrar vad det kan innebära?

Dock är inte husse och matte helt överens i frågan och undrar därför vad ni bloggläsare har för erfarenhet av kastrerade hanhundar.
Husse är orolig att jag kommer att bli en apatisk sömntuta och matte hoppas att mitt intresse för andra hanhundar blir något mindre.

Första frågan matte har fått idag när hon har förhört sig om andra dagisplatser är om jag fungerar bra med andra hanhundar. Delvis ja, på dagis är det nu 5 hanhundar inkl mig själv. Bosse, Nalle och pudelkillen som matte inte kommer ihåg vad han heter fungerar det jättebra med. Däremot inte med Neo, Jack Russel killen. Tidagare har det fungerat bra med flera andra hanhundar som har varit på dagis, men också ytterligare två  ( en Västgötaspets och en dvärgpinscher) som det inte har fungerat så bra med. Eller rättare sagt, inte fungerat alls. 


Synpunkter och erfarenheter mottages tacksamt säger matte.

 
 
Sigge

Sigge

8 maj 2008 19:26

Nu tar vi det från början Sacco.
Jag delar INTE ut nåt tröstpris. Så det är byte som gäller såvida jag inte kommer på ytterligare nån tävling under sommaren.
Ta bort kulor vet jag inget om.
Fast jag har träffat ett par hundar som varken är tik eller hane tror de gjort det. Så finns ju så klart samhällets skräck "den bruna labradoren" som HATAR alla hundar.
Han förlorade sina kulor men är precis lika elak mot allt och alla i alla fall.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

8 maj 2008 19:50

Nja jag tycker inte att du ska kastrera av den anledningen att han inte går ihop med alla hanhundar!Det är inte säkert att det blir bättre bara för att du kastrerar honom. Sen kan jag säga att det är inte många schäferhanar som går så bra ihop med andra hanar som faktiskt Sacco gör!Det är bara ett fåtal som han inte har gått ihop med och det är inte säkert att det beror på att han är hane,det kan man ju aldrig veta om det är den andra hundens signaler eller om det är Sacco.Ska du vara med å träna med mej å Petra på Lördag runt 16.00?/Kram

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

8 maj 2008 21:44

Tack för tipset. Har fått lite olika tips nu som ska testas. Vi använder ju inte godis som belöning på vår kurs utan jobbar med kroppsspråket och mycket beröm när hunden gör rätt. Gör den fel så finns det bara ett ord vi använder och det är NEJ!!!! Det funkar jättebra på de flesta hundar faktiskt.
Beträffande kulorna så har den frågan varit uppe några ggr bland hanhundsägarna, och det är två som har bestämt sig för att ta bort dom efter kursen. Jag kan säga så mycket som att jag tror tikarna känner när dom möter en kastrerad hane. Har märkt på Molly varje gång vi träffar en sån hane så blir hon riktigt brufflig och morrar.
Kramiz Cavvetjejern med matte

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

8 maj 2008 22:05

Vi ska höras imorgon å bestämma lite närmare men tiden blir runt 16 iaf. så vi kan ju höras imorgon som sagt!/

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

9 maj 2008 08:24

Min förra hund var kastrerad. Kan inte påstå att det märktes nån som helst skillnad på honom iaf. Han gick i hop med de flesta hundar både före och efter.
Han blev då ingen slö "soffis" efter ingreppet heller ;-)
Trevlig Pingst på er!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

9 maj 2008 09:03

vi har hört att om man är lite till åldern kan snipp snipp (vi säger det inte otäcka högt)ibland inte ha lika bra effekt, men sen vet jag en viss liten terrier som blev fantastiskt trevlig o lydig efter ett sånt snipp snipp. Matte hotar med snipp snipp om inte vi skärper oss när det gäller löptikar..

 
Jo-Jo

Jo-Jo

9 maj 2008 09:17

Bort med kulorna bara! Inget att diskutera... En kastrerad hane är en bra hane!

http://andersdahl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards