Alla inlägg den 10 maj 2008

Av Elisabeth Björkman - 10 maj 2008 23:45

På eftermiddagen träffade vi Petra och Elin på Haninge BK för att träna lite lydnad. Gick väl sådär för oss tyckte matte.Vi hade en väldigt trevlig stund i det vackra vädret så att bara få vara ute och umgås och titta på när de andra tränade var nog större behållning vår egen träning idag. Otroligt inspirerande att titta på tyckte matte. Mirko var som en duracellkanin och körde på i 180 trots värmen, själv ville jag inte ens springa efter bollen som matte kastade.


 Mirko fick börja, här tränas det kryp. Det har vi inte börjat med än.. känns väldigt långt bort för vår del. Men det finns risk att matte får en massa knasiga ideér efter det här..


Både Mirko och Tjejen tränade på fjärrdirigering. Det har vi inte heller börjat med...


Sedan var det Arraks tur. Han fick träna framförgående och lite med apportbocken. Matte tyckte han var jätteduktig. Han är ju inte så gammal så här på bilden talar han om för Petra att han gärna vill busa istället.


 Jag kämpar på i en inkallning. Pust och stön..


Hoppa är alltid kul och jag flyger över hindret..


Sedan var det Tjejens tur. Här har hon hämtat sin belöning efter ett moment.


 Jag fick vakta träd medan de andra tränade budföring. Att ligga här och titta på när de andra sprang fick mig att också bli på alerten.


Mirko duracellkaninen in action. Inte den bästa bilden men matte tyckte han hade så skön stil här..


Tjejen i en budföring

 Sedan var det min tur att träna budföring. Det var länge sedan sist men idag gick det riktigt bra! Vi brukar ta fram min favoritleksak som vi bara har vid speciella tillfällen som tex när vi tränar budföring. Här kampar jag med Elin.


Jag blev lite busig och smet ifrån henne i fullfart tillbaka till matte med leksaken. Vad jag inte hade räknat med var att Elin tog en språngmarsch och kom ikapp mig, det var en rolig lek!


 En platsliggning tränade vi också.


Innan vi åkte hem fick jag busa på Agilitybanan.


Sedan var det dags att skiljas åt. Elin och Petra tog en promenad i skogen medan matte och jag åkte hem. Husse hade både oljat in utemöblerna och rengjort grillen medans vi var borta så det blev premiärgrillning för i år när vi kom hem. Inte för att jag fick smaka..


Jag hann se att Petra lade något i bilen innan vi åkte, hörde att hon sade något till matte om jag skulle få det imorgon när jag fyller år... Spännande.









Av Elisabeth Björkman - 10 maj 2008 11:39

Matte instämmer med Jo-Jo´s husse, sommaren är inte här snart, den är här NU. Olidligt varmt redan tidigt på förmiddagen, flugor som svärmar och både folk och djur har vaknat till liv.


 Vi började med att springa på ugglan. Hade den inte flaxat till med vingarna hade inte husse och matte sett den. För något år sedan hade vi 5 st kattugglor som satt och hoade i träden på vår tomt. Intressant läte..


Jag gör min roliga min igen, ser något skoj därborta..


Husse tyckte om titta på gässen, kanske låg de och ruvade? Vi lät dem vara ifred och gick vidare.


Matte och jag på ängarna. Vi väntar medan husse fotar gässen.


Mattes favoritlek, hon går och gömmer sig och jag får leta...  Jodå, jag tycker  att det är kul jag också. Än har hon inte lyckats överlista mig:)


Lite pinnkastning hann vi med också, men det var jobbigt att springa i värmen.


Vi har också en sådan där bro som Sigge har. Jag slapp dock passa den..


Mötte ett gäng hästar på tur..


Vi gick utanför kohagen, trodde vi, men så var inte fallet...  Hua för flugorna som de drar med sig.


Hm, det där var inget ljuver konstaterade husse. Ring i näsan hade han också.. Tur att han var på andra sidan stänglset i alla fall.


En annan herre mötte vi längre bort tillsammans med ett gäng kalvar.












Av Elisabeth Björkman - 10 maj 2008 08:37

Husse hade visst kameran med sig igår så här kommer några bilder.


Nu ska vi snart ut på promenad och i eftermiddag ska vi träna lydnad med Elin och Petra.


Matte undrar vad det är för konstig min jag har. Börjat snusa? Imiterar Elvis?

 



Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards