Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Elisabeth Björkman - 2 maj 2008 21:54

Alla har vi våra sidor brukar matte säga. Så även jag. En mindre trevlig sida.

I vanliga fall är jag en riktigt trevlig prick tycker matte, men när vi får besök av andra hanhundar är jag inte riktigt mig själv. Surgubbe tycker matte och tycker att jag kan gå och lägga mig och komma fram när jag har funderat över mina synder och blivit snäll igen.

Arrak är här och gästar oss dagtid i helgen då hans matte är på kurs. Då händer en massa konstiga saker..


Morgonen börjar med att jag äter ett rejält mål frukost vilket aldrig händer annars, frukost är ett överskattat mål. Matte tar tillfället i akt och passar på att stoppa i mig ett extra mål. Ser ni hur jag njuter:)

Eftersom jag är Mr Bad får jag husera ute på verandan


 Sedan är jag portvakt (här ligger jag aldrig annars), men jag vill ju ha koll på vad som händer där inne..


 Hm, Arrak får vara inne med MIN matte, han nosade i MIN leksakslåda också... och däri ligger MITT ben..
Matte tycker att jag kan bjussa lite på mig själv och vara snäll mot Arrak eftersom han fortfarande är konvalecent efter operationen. Dessutom är han bara 11 månader.
Måste jag tycka som matte?


Under promenaden simmar jag långt... måste ju visa vad man kan..


Hm, vad gör de nu då? De verkar ha roligt där borta..


Matte rensar ogräs och nu lattjar Arrak med trädgårdshandsken.


och nu då? vad gör de nu?


Aha, Arrak vill hälsa på i torpet. Där bodde ju brorsan Affe med husse och matte ett tag. Men varför öppnar de inte?
Jag (Arrak) sitter ju här utanför  och gnäller..


Jag har kontrollbehov, men jag ser inte vad de gör däruppe...


Om jag hoppar lite så ser jag att matte klipper grenar och Arrak hjälper till att bära bort dem.


Matte säger att jag gärna får vara med - om jag är snäll.
Ska sova på saken tills imorgon, det verkar ju roligare, men det är ju det där med prestige  också... Vill ju inte att någon ska tro att jag är en mesig fjant..


Lite nöjdare blev jag när Arrak fick husera i bilen en stund.
Då fick jag ha matte för mig själv.





Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards