Alla inlägg den 24 maj 2008

Av Elisabeth Björkman - 24 maj 2008 17:40

Idag har vi tränat lydnad med Elin och Susanne. En del gick bra, en del annat mindre bra. Budföring hade jag ingen lust alls med idag, ska vara lite mer morot än favoritleksaken för att jag ska palla mig bort till mottagaren. Matte har kollat tävlingskalendern så det verkar som om det blir sikte på tävling i augusti/september, apellspår och lydnad klass 2. Vi får väl se om jag har lust med det:)


Vi håller tummarna för Susanne och Kox som startar högre spår imorgon bitti. Själv skall vi iväg och titta på utställning. Matte har lovat visa Affe.
Vi håller tummarna för Affe, Arrak och Tjejen som alla skall visa upp sig imorgon.


 Träna på ni så övervakar jag.. Jag kan vara domare, eller hur?


Stilpoäng till Kox, vadå? Fanns det inget sånt moment?


Kox tränar "skall", klockrent, full pott!


ok, jag såg inte det där, du får göra om Kox..


Så där ja, där satt den Kox, vilken 10 poängare! 


 Stilpoäng till Mirko också!


Bonuspoäng till Mirko som på eget initiativ sprang och hämtade stålapporten, den är riktigt tung.


Mirko tränar störning vid inkallning. Vadå, är Kox i närheten? Mirko har bara ögonen för matte och noterar inte ens att Kox travar runt honom! Toppen!


Hm, där är ju jag som tränar framförgående. Ser inte direkt godkänt ut.. men det skall det vara i september till apellspåret!


Ser inte godkänt ut det där heller, men det skall ju vara roligt på lydnadsplanen och det är det också.. Matte springer för att jag inte skall släppa apporten när jag kommer fram. Det fungerar ganska bra.


Här kom belöningen med på bild.. (bollen i vänsterkanten).
Får man ge sig själv en fullpoängare också?








Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards