Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Elisabeth Björkman - 4 maj 2008 21:44

Den här dagen började inget vidare. I natt flyttade det in nya gäster i torpet. Bland dem även en schäferkille. Jag är ju inte särskilt förtjust i andra hanhundar på mitt revir. Utanför mitt revir är jag ganska neutral och bryr mig inte om andra hanhundar så länge de inte klättrar på mig. Jag vill bara vara ifred för mig själv. Efter en snabb presentation på morgonkvisten av schäferkillen där jag uttryckte min åsikt var allt frid och fröjd - en liten stund. Jag låg på verandan och Arrak var inomhus med matte när hon hörde att jag lät tämligen missnöjd med tillvaron och att jag morrade varnande. En snabb titt genom fönstret avslöjade att schäferkillen alldeles på egen hand gjorde ett besök på farstukvisten där jag låg och sov, fastbunden i verandaräcket . Han hade i ett obevakat ögonblick tassat iväg från husse och matte för att kolla in mig på nytt. Ett snabbt groll och han sprang tillbaka hem. Det verkade dock ha gått bra tills det visade sig att jag hade hunnit med att dela ut ett tjuvnyp modell grövre. Tråkigt nog slutade det med att schäferkillen fick uppsöka veterinären. Den här incidenten gjorde att matte tyckte att resten av dagen kändes ganska trist.  Hon åkte och köpte grisöron och en leksak till Alf, som schäferkillen heter. Kändes inte bättre för det..
Just ett snyggt sätt att säga välkommen på säger matte och blänger på mig.


Vi tog oss i allafall iväg på en promenad ut på Farstanäset och tog picnic med oss.


 Här har jag klättrat upp på ett nedfallet träd. Lite mallig är jag allt däruppe.


 Vi tog det lugnt och kopplade av med en fika ute på Farstanäset.


Jag håller lite koll på matte där jag ligger under bordet.


Jag går iväg på en långpromenad med husse runt sjön medan matte och Arrak satt kvar och fortsatte att ta det lugnt och njuta av utsikten ett tag till.


På kvällen fick jag vara hemma och passa huset alldeles själv medan de andra åkte in till stan för att träffa släkten och äta. Fick en skön promenad med både husse och matte när de kom hem därifrån. Kände mig genast lite nöjdare. Matte har dock inte riktigt tinat upp än efter morgonens incident.

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards