Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Elisabeth Björkman - 3 maj 2008 18:03

Idag blev det en promenad med både husse, matte och Arrak bort till ängarna. Där är så somrigt nu. Helt underbart. Eftersom Arrak inte får gå så länge så tog jag med mig husse på en riktig långpromenad i två timmar. Matte stannade kvar och satte sig och njöt en stund i gröngräset med Arrak innan de gick hem igen.


Här busar husse och jag.


Sedan vill husse busa med Arrak.
Vad menar han?? Ska jag behöva sitta här och titta på ?


Jag retas med Arrak och springer förbi honom väldigt nära med pinnen. Sedan släpper jag den 1 m framför honom och ställer mig och tittar på honom för att se om han vågar ta den. Vi känner båda äganderätt till pinnen och morrar som sjutton - men den är min! Det slutar med att ingen avv oss får ta den. Vi går därifrån istället, får fixa en ny, "neutral" ,pinne på promenaden istället.

 


 

Här går jag i väg med min husse på långpromenad. Vi gick en ny väg och höll på att gå vilse, men till slut kände husse igen sig så vi hittade hem.


Arrak fick vara fotomodell i dag.

 


Det var skönt att koppla av på ängen och göra ingenting.


Det fanns många blommor att lukta på. Matte tyckte Arrak påminnde om Ferdinand.


Jag undrar vad de pratade om där i gräset matte och Arrak.


Av Elisabeth Björkman - 3 maj 2008 08:51

Ja, då var det en ny dag. I dag strålar solen och det är varmt ute. Ligger på trappen och njuter av fågelkvitter och av att få vara ute. En helt perfekt morgon egentligen. Det är bara ett litet moln på himlen. Arrak är inne med min matte. När jag kikade genom dörren såg jag att Arrak har plockat ur hela MIN leksakslåda. Grrrr.... Inte för att jag varken hade varit inne eller lekt med sakerna om han inte hade varit här. Men i alla fall, vill ha ALLT för mig själv. Egoist säger matte till mig. Undrar vad det betyder?



Mitt plastben, ok då, det är en valpleksak kan han väl få ha..


 Stålapporten, varsågod, den får han gärna ta med sig hem. Hörde matte prata om att det var dags för mig att börja träna med den. Kan det undvikas så vore det toppen.


Hm, godisbollen, den vill jag gärna ha kvar. Fast jag måste erkänna att Arrak greppar den snyggt. Den är tämligen svår att få grepp om.



Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards