Direktlänk till inlägg 14 maj 2008

Arla morgon och långspår

Av Elisabeth Björkman - 14 maj 2008 19:21

Har varit hemma och passat husse idag också. Jag måste ha gjort ett bra jobb när jag tog hand om honom igår för han har överlevt natten. Eftersom jag skulle vara hemma idag så väckte matte mig i ottan och släpade ut mig på promenad.


Vi var ner till badudden där dimman låg vacker och mystisk över sjön. Tyvärr hann den försvinna innan matte kom på att hon skulle fotografera. 


Fick springa och leta efter bollen som matte gömde långt upp i backen.

Det borde finnas förbud mot träningspass av den här typen så tidigt på morgonen. Nåväl, det var ganska skönt när jag kom hem och fick fortsätta att sova.



När matte kom hem från jobbet tog hon med mig till ängarna vid det gamla kärnkraftverket. Först fick jag vakta bilen ganska länge med matte lade ett rikigt långspår på drygt 1 km. Sedan busade vi och tränade lydnad medan vi promerade över ängarna och spåret lade till sig. Eftersom jag hade fått springa av mig det mesta av energin gick spårningen ovanligt lugnt till. Matte hann med om hon gick i raskt tempo men slapp sönderbrända fingrar av spårlinan.  Det låg bara en apport i hela spåret som jag till mattes stora glädje stannade vid. Sprang på en schäfertjej precis intill spåret, men vad är väl en tjej när man håller på och spårar? Spåra först, titta på tjejer sedan, fast då var hon tyvärr inte kvar..


Nu är jag trött och belåten igen och kommer att sussa gott även inatt.

 
 
Sigge

Sigge

14 maj 2008 20:33

Om jag hade varit du så skulle jag självklart ha kastat mej i och tagit ett morgondopp. Gissa om du skulle ha haft energi sen!
Tänk på mej som fått svälta nästan hela dagen!
Tur att männikovalpen försåg mej med lite att äta.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

14 maj 2008 20:36

vad duktiga ni varit!båda två! o fin fina bilder som vanligt!

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

14 maj 2008 21:52

Duktigt av Sacco att låta bli tiken när arbete hägrar,helt rätt!

Jag tror du har helt rätt tänk i att strama upp saker och ting när hunden är noncharlant, har precis samma tanke med Tim. Tyvärr tror jag att jag lätt släpper igenom en del dumheter omedvetet då Tim är väldigt trevlig att ha och göra med i de flesta lägen utom just med vissa andra hundar (ffa hanar).

http://timsevimse.blogg.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

15 maj 2008 00:33

Vad mycket skoj din matte hittar på åt dig. Och vad duktig du var i spåret.
Jag är så trött så trött, efter kvällens kurs. Det var riktig hårdkörning i kväll. Är ju bara två ggr kvar nu.
Tassar från Moa

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

15 maj 2008 20:22

Simma simma simma
Det är allt bättre än att springa efter nån knasig boll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards