Direktlänk till inlägg 24 april 2008

Då var de här igen - ormarna...

Av Elisabeth Björkman - 24 april 2008 18:09

När vi gick och strosade i skogen idag på väg hem funderade matte över när man skulle behöva börja oroa sig för ormarna.  Hon behövde inte fundera särskilt länge, 500 meter senare höll vi på att kliva på en snok som låg och solade sig som bäst på spången. Vi hoppade högt båda två av förskräckelse och ormen ringlade upp på berget.

När vi hade gått därifrån och lugnat ner oss körde vi 10 min lydnad på en äng vi gick förbi. Läggande, ställande och linförighet fungerade över förväntan. Matte har övat hela natten i sömnen och hela vägen hem. Liiiigggg, liiiiiggg med dov röst som hon brukar säga..
Då förstår jag vad jag ska göra:)


När vi var nästan hemma ringde Elin och berättade att hon hade lagt spår i närheten så vi tog en fika tillsammans medan Mirkos spår lade till sig. Jag blev lite butter för Mirko fick följa med in och jag fick ligga ute på trappen. För att visa mitt missnöjde började jag skälla på folk som gick förbi på vägen vilket jag aldrig gör annars. Hjälpte inte... blev inte insläppt i alla fall.


Ser ni ormen? Matte vågade inte gå så nära... ja, ja det är en snok, den är ofarlig, vi vet det... gillar den inte i alla fall..

 
 
Ingen bild

helena h

24 april 2008 18:34

bläääääää det finns inget jag tycker är så äckligt och otäckt som ormar

 
Sigge

Sigge

24 april 2008 19:02

Självklart ser jag ormen.
Har sett några i år. men varken jag eller matte är rädda för dom, inte paddor heller. Men du skulle se matte i närheten av en fisk.
Ha,ha hon är livrädd för såna.
Jag träffade en MYCKET otrevlig fågel idag.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

24 april 2008 19:11

Fy... vad obehagligt, trots att det bara är var en snok.
Matte hade samma tanke idag när vi var i skogen. Hade ju Moa lös och Molly som är i höglöp fick gå i flexikoppel. Så matte hade ögonen öppna efter ormar som brukar krypa fram och lägga sig i vårsolen. Moa som är så nyfiken av sig hade med all säkerhet gått fram och nosat om hon hittat en orm.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Anders och Jo-Jo

Anders och Jo-Jo

24 april 2008 19:46

Ormar är oxå djur ju... Varför inte öva lite platsläggning med en snok? Eller lite kryp kanske? Visst vet jag att valparna måste belönas - men inte hela tiden...? Till slut märks det att det endast är för godiset och inget annat som de tycker det är kul att jobba, och det anser jag inte är meningen. I lumpen var det lite kamp emellanåt, men absolut inget att äta ute i "terränglådan" (skogen).

http://andersdahl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoks me matte

24 april 2008 20:02

uj uj usch usch... vi bara väntar på dom eftersom det är varmt o sol o vi har stenmurar överallt...men peppar peppar har vi inte sett nån än...

 
molle

molle

24 april 2008 20:05

Bra gjoort att inte gå så nära.. matte skriker ibland bara vi ser en pinne som liknar en orm,, men jag, jag bryr mig inte...

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

24 april 2008 20:32

Var ju mattes dumma ideer om att ta det lugnt. Jag anser att jag hade en alldeles vanlig normall skogspromenad. Ta det lugnt gör jag när det regnar.
Visst får din matte nominera mej.
Jag har ju varit i tidningen förr. Vår ena lokalblaska skrev om mitt svampletande i höstas (kolla inlägg från 2 augusti där finns länk) En av de bilderna blev årets bästa bild i den tidningen!
Vilken tidning är det?
Går det att se på nätet eller ska den köpas?

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sigge

24 april 2008 21:06

Nu har min matte läst väldigt slarvigt igen.
Hon har ju den tidningen.
Men nominera du så får vi se om de hör av sej.
Maila om du behöver bilder.
vargkramare@hotmail.com

 
camilla

camilla

24 april 2008 22:57

Ryyyyys för kräldjur!!!
Även om dom är helt ofarliga ;-)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

25 april 2008 07:06

Som sagt matte hade läst slarvigt.
Rättare sagt läst allt på den sidan utom just den lilla rutan med efterlysningen.
Återstår att se nu då om de blir intresserade av mej.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Snoken

25 april 2008 11:23

trots att ja heter snoken är jag väldigt o-ormig..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards