Direktlänk till inlägg 17 april 2008

Apportchock!

Av Elisabeth Björkman - 17 april 2008 20:49

Ikväll har vi varit och tränat lydnad på klubben med Petra och Tjejen.

Man får glädjas åt det som går bra sade matte! Idag var apporten en riktigt rolig och jag valde den till och med framför bollen när jag skulle och springa hämta belöningen. Matte höll på att få ett svårt chockanfall och trodde inte sina ögon. .. kan ju vara så att Tjejen ville ha apporten.. då blev den ju helt plötslig betydligt mer attraktiv!

Lydnaden för övrigt var visst inte någon höjdare idag. Varken ställande eller läggande under gång skulle ha gett några stilpoäng idag suckade matte.
Linförigheten inte mycket bättre. Tur att Petra var med och kunde hojta på matte som helt omedvetet gick och sade foooooot vid vändningarna istället för ett kort fot! Jag blir ju alldeles vimmelkantig av mattes knepiga kommandon, vad väntar hon sig? Underverk? Nä matte, skärpning nu!


 Husse var med så jag hann busa lite med honom innan vi började träna.

Det här såg ju bra ut, men annars gick jag mest och trängde, gick snett framför eller satte mig snett.


Petra och Tjejen är duktiga på det där med kontakt..
Se och lär sade matte..

 Vi hade drakamp med apporten..


 Jodå, jag kan:)



Tjejen hoppar..


och jag med..


Full fart över A hindret för att hämta något på andra sidan..



 Tillbaka över A-hindret MED apporten - "Tjoho" skrek matte och höll på att ramla baklänges av förvåning!!


Tjejen kan hon också!

Såklart att vi hann ha en liten mysstund också!



 
 
Moa

Moa

17 april 2008 21:48

Men vad duktig du är Sacco!!! Jag blir riktigt impad. Jag ska träna hårt säger matte på apportbocken och läggandet till nästa onsdag. Blä det blir jobbigt med apporten... så äckligt med en sån i munnen
Nosgos från Moa

http://cavaliersajten.bloggagartis.se

 
Sigge

Sigge

17 april 2008 21:48

Hm, såg ett frösök till ryktesspridning på en annan blogg. men som den smarta hund jag är rättade jag till felet.
Sååååååååå många schäferbrudar har jag inte finns alltid plats för fler.
Stort och rymligt hjärta du vet.............

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gibson

17 april 2008 22:29

Du är verkligen kanonduktig!!!
Jo jag tänkte fråga om jag får länka till din sida. Tycker om att vara inne och läsa här ;-) Kramis

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

17 april 2008 22:34

Härliga bilder med glädje i, precis så som man vill att lydnaden ska vara.

http://timsevimse.blogg.se

 
Petra o Tjejen

Petra o Tjejen

17 april 2008 22:40

Vi tackar för en trevlig träningskväll och fina bilder!

http://www.vhshundagarutbildningochfriskvard.se

 
molle

molle

18 april 2008 07:41

Ja ha,, nu harmatte läst här på sidan.. så nu blir det lydnadsplanen på em,, shit oxå.. bättre att kolla sidorna på kvällen, så matte inte får för sig några dumheter..
MEN DU VAR SUPERDUKTIG:::

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

18 april 2008 14:36

Det ser ju för härligt ut!
Var oxå på klubben igår. Skulle prova att belöna med bollen efter fem minuter.
Sen hade jag en hund som tjöt sig genom hela träningspasset. AAArgh!
Nu ska jag slänga boll f*n. ;-)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

18 april 2008 17:17

Vi måste nog göra ett schema du och jag. Jo-Jo har bestämt sej för att ha oss båda två. För övrigt så har jag en tävling hos mej.
In och gissa.
Vem vet du kanske vinner!

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards