Direktlänk till inlägg 15 april 2008

Vi kämpar på...

Av Elisabeth Björkman - 15 april 2008 20:11

..med lydnadsträningen. Matte släpade ner mig på klubben idag för ett litet träningspass. Inget godis idag, men massor av bollar.

Nu går jag lite före istället för lite bakom och så tränger jag lite också..
Pest eller kolera säger matte och suckar..

Annars skötte jag mig bra. Vi tränade inkallning mot en jättestor sten/bergvägg för matte vill att jag saktar farten lite innan och inte kommer så långt bakom henne vid inkallningen. Ibland skötte jag mig bra, men jag var bara tvungen att busa lite också.Vid en inkallning tog jag sats och hoppade upp på berget isället:) Fick ingen belöning då, märkligt, jag brukar få belöning när jag hoppar upp på stenar.. fast det är klart matte hade ju inte sagt "var kan man sitta?" den här gången.. utan "hit".

Tycker hon är lite kinkig och snål ibland min matte..

 
 
Cavvetjejena

Cavvetjejena

15 april 2008 20:30

Matte har lagt spår till oss idag. Vi gör inte det så ofta så matte lät det ligga ungefär tjugo minuter innan hon släppte på. Det var jättekul... och vi klarade hela spåret lätt som en plätt

http://cavaliersajten.bloggagartis.se

 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

15 april 2008 20:52

Kom att tänka på lite saker när jag läste ditt inlägg......Läste att han tränger.....om du kör som vi gjorde i helgen så ha bollen i vänster hand och om du har plockat bort bollen så ha den i vänster ficka och inte höger ficka så att han vet att belöningen kommer från vänster sida så att han inte börjar tränga....kasta framåt å åt vänster....börjar han gå för långt fram så variera att kasta bollen framåt och bakåt. Det låter ju jätte bra att han hellre är för långt fram nu, då har ni gjort framsteg!:-)eftersom han då verkar tycka att det är roligt:-)Vi får ta en träningsdag så får jag se hur det går för er med träningen:-)/kram

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

15 april 2008 21:10

Bråttom förbi var det ja.
När vi tävlade i ett ridhus i november så rusade Bentley förbi mig i 200 på inkallningen. Upp på en trappstege som stog efter kanten,ställde sig på bakbenen och nafsade i en keps som hängde på väggen för att sedan komma in och sätta sig snyggt och prydligt. Betyg???!! EN FEMMA!!!
Det hade varit nåt att ha på film...

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sacco

15 april 2008 21:28

Camilla;
hi, hi, det var ju också en variant:) En femma?? Ja varför inte, han kom ju och satte sig snyggt, gjorde bara en liten utflykt innan:) Domaren kanske tittade bort just då?

 
camilla

camilla

16 april 2008 09:40

Haha! Jadu,kanske det var stilpoäng...
Jag tror att det var för att jag behöll MIN position hela tiden. Skapligt....

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sacco

16 april 2008 18:14

Stilpoäng till föraren, det verkar bra! Om JAG håller positionen på tävling så borde vi m a o få godkänt:)

 
camilla

camilla

16 april 2008 21:30

Hihi, jag menade stil poäng till jycken och en femma för att jag stog still haha.
Ni kommer att klara er galant om ni inte kör på Bentleys koncept. "Spela pajas på tävling".
*blink,blink*

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sacco

16 april 2008 22:12

:) Sacco spelar inte pajas, han spelar halvdöd på tävling istället. Tänk dig en stor gråsten som man får släpa runt plan..

 
Ingen bild

camilla

16 april 2008 22:26

ASGARV!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards