Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Dagens aktiviteter

Av Elisabeth Björkman - 6 april 2008 15:01

Det har varit en bra dag idag. Mycket aktiviteter och söta tjejer. Började med en promenad över ängarna med Tjejen. Vi busade, jagade varandra och hade kul. Medan Tjejen gick sitt spår fick jag sitta i bilen och vänta, mindre roligt, men det får jag ta, jag visste att jag också skulle få spåra när de kom tillbaka.


Matte var nöjd med spårupptaget och jag spårade på bra. Efter ett några hundra meter hojtade dock Petra, som hade gått spåret, att jag var ute och cyklade. Själv delade jag inte den uppfattningen för jag hade full koll på att jag hade bytt spår. Det visade sig att matte, den virrpannan, hade gått vilse i skogen när hon lade Tjejens spår. Av misstag hade hon då korsat spåret som var lagt till mig. Matte var inte helt nöjd med att jag valde att bakspåra  hennes spår i stället för att fortsätta med "mitt" spår. Hon tyckte att jag borde klara det vid det här laget. Efter en korrigering så var jag på "rätt" spår igen och hittade slutet som den här gången var upphängt i ett snöre på en gren. Märkligt.. de brukar ligga på marken. Men jag hittade den, det var huvudsaken.

Fick en liten vilopaus i bilen innan det var dags för allmänlydnadskursen. Mira och jag körde vi igenom momenten till lydnads 1:an. Tyckte vi gjorde bra ifrån oss båda två. Avslutade med ett litet uppletande.


En spårbild från förra helgen, kameran var med idag, men några bilder blev det inte för lillhusse hade plockat ur minneskortet. Snopet tyckte matte.


Delar av kursgänget, också från förra helgen.


 
 
Sigge

Sigge

6 april 2008 17:55

Kom på att jag ska ju tacka för de uppmuntrande orden i min blogg också.
Vi kämpar på och hoppas att de smä klarar sej och får bli fina stora katter.
Förresten har jag brudbilder i bloggen nu!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

6 april 2008 18:01

jag har efteranmält mig till en lydnads etta på ekerö till helgen, du kanske oxå skulle göra der?!/kram

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

6 april 2008 18:55

Du är sååå himla duktig på det där med spår du.. matte säger att jag inte fattar nått...

 
Basta & Fixa

Basta & Fixa

6 april 2008 19:09

Spår hit eller dit ...... spelar roll!!???
Huvudsaken är att man har roligt........
Här letar vi hartryffel i skogen på våra prommisar ...... det är kul och gott!!
Fixa ska börja på vardagslydnadskurs om en vecka imorgon, få se hur det går .......

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sacco

6 april 2008 19:48

Molle, kom hit så ska jag lära dig allt jag kan om spår, det är störtkul! Det är klart du kan!! Du som är duktig på så mycket!

 
Sigge

Sigge

6 april 2008 20:08

Ja,ja herr avundsjuk..........
Jag simmade en massa men brudarna var faktiskt i upp till magen. Vet ju en viss schäfer som bara doppar klorna!
Matte som fött upp katter i massor med år förr har vet om två sköldpaddsfärgade hanar. En huskatt som ofta ställdes ut. Den hade de testat att para men han var steril. När denna sällsynthet med färgen inträffar så blir hanarna nästan alltid sterila. Men nån av mattes skogkatter hade faktiskt en sköldpaddsfärgad hane i stamtavlan. Fanns visst en i Norge för länge sen som kunde.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

6 april 2008 20:23

Äh kom igen nu Elisabeth, det är klart att du ska anmäla dej!:-)Det är ju inte så långt till Ekerö eller det kanske det är?:-)Jag som inte är så hemma i Stockholm!/kram

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

6 april 2008 20:45

Om det är någon tröst så bytte jag också spår sist när vi spårade(är ett tag sen), jag tog upp en vecka gammalt godisspår som luktade ljuvligt, det var inte poppis för matte höll på och gå vilse när vi skulle tillbaka...

Matte undrar om hon får länka till din sida?
Glada tasstramp/Timse

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

6 april 2008 23:50

Ja kära nån så mycket trevliga bloggar man hittar när man börjar läsa någon( i detta fallet cavvetjejjernas) och där hittar en länk till en annan....
Själv har jag då 2 Lagotto,en som älskar att spåra och en som älskar sök! Sen kör vi lite lydnad därimellan;) ska försöka mig på att "KANSKE" tävla med den ene...så vi tränar på lkl 1...HILFE jag tävla??!
Må gott!

 
Ingen bild

malte o snoken

7 april 2008 09:21

å vilken härligt solig dag ni fick i skogen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards