Direktlänk till inlägg 5 april 2008

Mirko tävlar

Av Elisabeth Björkman - 5 april 2008 15:04

Matte sov som en stock i långt in på morgonen trots att jag försökte väcka henne. Väl uppe funderade matte på vad vi skulle hitta på idag och kom då på att Mirko skulle tävla idag. Helt plötsligt blev det väldigt bråttom iväg. Fick SMS från Elin att de hade startnr 5, oj oj så bråttom det blev. Tävlingen var i Märsta, ett par mil på andra sidan stan. Vi lyckades anlända i samma ögonblick som det blev deras tur att tävla.


Matte sade åt mig att titta ordentligt för Mirko var duktig och fick 9:or och 10:or i alla moment utom platsliggningen som gick åt skogen. Vi missade tyvärr det momentet, men hunden närmast Mirko hade tydligen rest sig och jagat iväg nästa hund och det var tyvärr lite mer än Mr M klarade av. Trist när det gick så bra för övrigt. Men det är bara att ta nya tag.


Matte blev inspirerad så när vi kom hem fick jag mig en genomkörare i alla momenten till lydnads 1:an också. Klarade mig visst ganska hyfsat, men några 9:or 10:or hade vi kanske inte fått.. Matte pratade om att vi kanske skulle ta och lägga i en växel till på lydnadsträningen och anmäla oss vi också. Hua, det låter tråkigt och jobbigt tycker jag..

Snyggingen Mirko efter tävlingen


 Så där ska du också se ut förmanar matte och tittar på mig med stränga blicken..


 Åh, nej, den där hemska apporten ingår visst.
Det avgör saken, jag vill inte vara med och tävla.. 


 Det där kan jag också!! Kanske att det kan vara kul ändå..


 
 
Cavvetjejena

Cavvetjejena

5 april 2008 16:18

Klart ni ska gå lydnadskurs och börja tävla. Du har ju alla möjligheter i världen så bra som du lyssnar på din matte det har vi ju sett.
Matte och jag Moa, ska börja kurs på onsdag. Matte säger att jag nog får rensa mina öron så jag kan höra vad hon säger för hon har bestämt att vi ska ut och tävla efter den kursen. Om det sen bara en enda tävling.
Puss på nosen från dina små tjejer.

http://cavaliersajten.bloggagartis.se

 
Ingen bild

molle

5 april 2008 18:51

tycker det ser bra ut...ut och tävla du!! slå dom med häpnad

 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

5 april 2008 19:13

Tack för idag!Roligt med en liten hejarklack:-)Klart att du ska anmäla dej till en lydnads 1:a!!!!/kram

http://akjasmirko.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards