Direktlänk till inlägg 19 mars 2008

Morgonstund har guld i mun..

Av Elisabeth Björkman - 19 mars 2008 17:10

Medan vi väntade på att dagis skulle öppna fick jag gå med matte på en liten promenad till sjön som ligger precis bakom dagiset. Kan inte annat än hålla med matte att det är vackert på morgonen när solen går upp över sjön och "snön" gnistrar som kristaller.  - "Om husse hade varit hemma hade du legat hemma och sovit nu" sade matte, då hade du missat den här underbara stunden. En ovanligt bra start på dagen tyckte matte.

Tyvärr är bilden inte på långa vägar lika vacker som verkligheten. Mobilen som kamera är rätt kass, men i brist på annat får den duga, man kan ju inte ha kameran släpandes på axeln hela tiden.


 
 
Sigge

Sigge

19 mars 2008 18:45

Jag vet var det finns massor med fotbollar. Hur många ska jag skicka?
Håll koll i min blogg i morgonkväll. Om det går som det ska kommer det bild på min dejt som jag vet är en skit snygg *******tik

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

19 mars 2008 18:50

Vackert... sen kan du bada där eller hur??

 
Ingen bild

Sacco

19 mars 2008 19:09

Bada??? Jo, jag har doppat tassarna i sjön, det är helt ok. Det finns ett superduperställe i närheten där man kan springa i strandkanten. Ska be matte ta med mig och kameran dit någon dag så får ni se när jag "badar".

 
Ingen bild

Sigge igen

19 mars 2008 19:53

Springa i strandkanten??????????
Tror att jag och Molle behöver komma och ge dej några lektioner i hur man BADAR.
Visst jag ska samla ihop ett gäng fotboller åt dej.

 
Ingen bild

molle

19 mars 2008 20:26

Springa i strandkanten!!!! lägg av det är ju drygt.. Och då blir man ju inte ens blöt.. Nej du .. Sacco
Sigge here we go to help a friend!!

 
Sigge

Sigge

20 mars 2008 07:16

Såg vad du skrivit hos Molle.
Glöm det där med inomhuspooler.
Bada gör man ute. Det är INTE kallt bara uppfriskande. Du har ju päls!
Lugn jag och Molle kommer och ger dej några badlektioner sen kommer du att vara som en ny hund!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas me matte

20 mars 2008 11:46

å det såg verkligen härligt ut, mobil eller ej!
Sacco, bry dig inte så mkt om vad som står på vår blogg idag jag slår vad om att du aldrig på en miljonljusår skulle göra som den dumma hunden!

 
Ingen bild

Helena

20 mars 2008 16:50

Va ......... vackert !!!!
Önskar er en trevlig påsk
Hoppas nu att sacco killen får ngt extra i påsk
nu nä matte somnade ifrån han på soffan !!Nästa vecka blir det spännande om Jaja ska komma till världen fast jag hoppas 2 April

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards