Direktlänk till inlägg 25 maj 2008

Grattis till Affe som fick pokal idag

Av Elisabeth Björkman - 25 maj 2008 17:37

Idag har matte och jag, som jag nämnde tidigare, varit och tittat på schäferutställning i Salem. Det var väldigt mycket hundar där och alla såg ut precis som jag. Matte hjälpte till med att visa upp Affe i ringen.


Arrak och Affe gick i klassen unghundar (10-15 mån om matte minns rätt). Matte, som har erfarenhet noll av hur man ställer ut hundar, var inte helt överlycklig över att behöva gå som startnr 1 i gruppen. Domaren var dock väldigt trevlig och allt flöt på kanonbra. Det visade sig att Arrak bara hade en testikel och blev därför placerad näst sist (den som kom sist hade inga testiklar alls), jättetråkigt för domaren sade att om det inte hade varit för det så hade Arrak varit med och tampats om 1:a placeringen. Hur som helst så fick både Arrak och Affe fina omdömen och Affe kom på 2:a plats i klassen.


Tjejen lyckades tyvärr inte få något pris alls idag, men vi är nog alla överens om att skönhet sitter på insidan och inte på utsidan.

Tack för en trevlig dag och extra tack till Brittis som tog hand om mig medan matte visade Affe.


 Stolt Affe med sin välförtjänta pokal.


Matte och Affe efter prisutdelningen.


Arrak myste i matte Petras trygga  knä och tittade storögd på allt runtomkring.


Själv övervakade jag tillställningen, mycket att hålla reda på, hundar, barn och folk överallt. Såg en och annan snygg tjej svepa förbi, men ingen tog någon notis om mig.


Lite surmulen blev jag när matte försvann i väg med Affe. Jag har en mycket bestämd uppfattning om att matte är min och att jag inte vill dela med mig, vilket matte struntar fullkomligt i.


Lite senare kom räddningen då Tjejen dök upp. Hon gillar mig i alla fall.

Eftersom klockan hade sprungit iväg allt för fort så blev jag snuvad på den utlovade promenaden med Tjejen. Väldigt taskigt om jag får uttrycka min åsikt. Åkte hem och lade mig och sov under verandan, trött efter dagens alla intryck och sommarvärmen medans matte klippte gräs och husse gipsade tvättstugan. Konstaterade att livet som hund är ganska lättsamt och behagligt.



 
 
Sigge

Sigge

25 maj 2008 18:16

Men vadå????????
Struntade tjejerna i dej????
Se det så här då var de inte värda din uppmärksamhet!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

25 maj 2008 19:48

grattis till Affe...

 
Ingen bild

affe

25 maj 2008 20:19

Tack Elisabeth och Sacco att Ni hjälpte mig till andra plats!Det var en jobbig dag har sovit hela kvällen! Nospuss Affe

 
Petra, Tjejen och Arrak

Petra, Tjejen och Arrak

25 maj 2008 21:03

Tack för idag Elisabeth och för att du hjälpte mig att visa Affe!
Du är alltid så snäll och hjälper oss, vet inte riktigt hur jag någonsin ska kunna återgällda dig?
TACK

http://www.vhshundagarutbildningochfriskvard.se

 
 Timse

Timse

25 maj 2008 22:31

Kul att det gick bra för era bekantas hund. Håller med om att man inte kan dela sin matte med vem som helst. Voff!

http://timsevimse.blogg.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

25 maj 2008 23:11

Hade vi bara varit med i Stockholm så hade du i alla fall haft två beundrarinnor. Om dom sen är pyttesmå och inga schäferbrudar spelar väl ingen roll eller...???
Puss på dig Sacco

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

26 maj 2008 13:06

va taskigt..drog matte liksom iväg! hon e ju din ju!

 
Helene

Helene

28 maj 2008 13:37

GRATTIS MATTE O AFFE;=)
TILL EN JÄTTE FIN POKAL! KRAM Helene

http://erox.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards