Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Dagmatte/husse sökes omgående

Av Elisabeth Björkman - 25 januari 2009 16:30

Bra saker har en förmåga att inte vara så länge. Tyvärr har Saccos daghusse fått ändrade arbetsförhållande och har inte längre möjlighet att rasta honom på dagarna när vi jobbar. Så fr o m nästa vecka står vi utan hundvakt.


Är det någon bloggläsare som vet någon som kan tänka sig vilja ha en trevlig schäferkille som sällskap på dagarna? Helst någon som bor i närheten av Farsta. Jag jobbar på Södermalm och har möjlighet att hämta/lämna längs tunnelbanans linje 18. Kenneth jobbar i Midsommarkransen och har tillgång till bil om någon som är intresserad bor åt det hållet. Rasthjälp på dagarna hemifrån oss kan också vara ett alternativ.


Alla tips mottages tacksamt. Ser helst en långsiktig lösning, men närmsta tiden kan även tillfällig hjälp vara intressant.

Hur har ni alla andra bloggläsare löst det med hundpassning? Det känns ju få förunnat att få ha med sig hund på jobbet?



Vill du göra mig sällskap på dagarna? Ring 0708-946777


Idag har vi i alla fall varit ute i Haninge och spårat, tränat lydnad och kört lite uppletande..



 
 
Sigge

Sigge

25 januari 2009 19:23

Men stackare Sacco inget bra att inte ha nån som tar hand om dej på dagarna.
Jag har tur jag som har en matte som alltid är hemma med mej.
Har tyvärr ingen lösning åt dej men håller alla tassar för att det ordnar sej snabbt.

http://www.geocites.com/siggesvamphund

 
molle

molle

25 januari 2009 19:55

som ni vet är jag med matte på jobbet ..
Men nej tyvärr så vet jag ingen i farsta...

http://bobmarleys.wordpress.com

 
 Anna

Anna

25 januari 2009 20:44

Usch vilket gissel det är det där....va synd att vi inte bor vid er :( Just nu går jag ju arbetslös, innan dess var pappa hundvakt när det behövdes och husse åkte hem på lunchen (jobbar i närheten). Bävar för att hitta en bra hundvakt om jag får ett heltidsjobb speciellt nu när vi har 2 st, har kollat runt lite redan nu eftersom man aldrig vet vad som väntar...verkar dock svårt att få tag i bra människor tyvärr.

http://timsevimse.blogg.se

 
Anki

Anki

25 januari 2009 21:04

Vad synd att ni inte bor i närheten av oss, jag hade annars kunnat erbjuda mig och ta hand om Sacco. Är nämligen själv dagmatte om dagarna.

Hoppas att ni hittar någon, vi håller tummarna!

http://www.ankisblogg.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

25 januari 2009 22:48

Vad tråkigt att ni blir utan hundvakt igen till Sacco! Önskar vi kunde hjälpa till. Håller tummarna att ni hittar någon bra hundvakt fortast möjligt.
Kram

Ps. Underbar bild på Sacco

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
bentley

bentley

26 januari 2009 09:38

Men Sacco!!!! Tänk om du varit i närheten av oss!
Matte jobbar ju nätter så det är alltid nån hemma med mig....fast hon sover ju på dagarna när hon jobbat.

Hoppas verkligen att det ordnar sig kompis!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ann

Ann

26 januari 2009 15:59

Hej!!Hoppas att det löser sig för er.Vilcken fin blogg och fina bilder/Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Anders & Jo-Jo

Anders & Jo-Jo

27 januari 2009 01:46

Gör som min husse, säg upp dig från jobbet omedelbart och börja studera. Det är perfekt tycker jag! Bara ett par eftermiddagar, eller förmiddagar i veckan ensam hemma...

http://andersdahl.bloggagratis.se

 
 Anna

Anna

27 januari 2009 22:51

Bara undrar hur det har gått för er? Hoppas att det löser sig till det bästa, Kram!

http://timsevimse.blogg.se

 
en mätt molle

en mätt molle

28 januari 2009 17:40

glassigt på min blogg idag

http://bobmarleys.wordpress.com

 
lotta

lotta

29 januari 2009 20:58

näääee, vad synd att jag inte bor 24 mil åt ert håll, då kunde han ha fått vart med oss på dagsrna. vi jobbar bägge dygn..o aldrig samtidigt, så här är alltid någon hemma.

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards