Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Elisabeth Björkman - 1 januari 2009 14:17

God fortsättning allesammans! Hoppas att ni alla hade en trevlig nyårskväll!


Själv överlevde jag nyårsnatten trots alla raketer. Matte tog ut mig på en promenad vid 22-tiden, gillade inte allt smällande. Smet in i en buskur längs vägen och matte fick dra mig därifrån. För övrigt var jag en surgubbe hela kvällen enligt matte. Till nyårsfesten kom även en (enligt matte urmysig och jättesöt) Finsk lapphundskille. Själv bildade jag mig min egen uppfattning så snart han klev över tröskeln - gillade honom inte. En energisk kille som studsade runt och ville hälsa på mig. Gjorde direkt klart för honom att jag inte ville ha någon som helst kontakt med honom. Jag gillar tjejer och möjligen lugna grabbar. Han passade inte in på något av dessa kriterier. Vi fick därför turas om att vakta sovrum..
När smällandet och skålandet så småningom var över hade jag väldigt bråttom hem, sprang till bilen och kunde inte komma in snabbt nog.. Trivs bäst hemma.. Husse och matte hade väldigt trevligt i alla fall.


Idag har vi avnjutit nya årets första dag med en promenad på isen.


Halt var det, trivs bättre på land..


Jag lovar matte, det är inte jag som har gjort det här..


Fick så klart springa efter pinnar..


och ha dragkamp med husse..


Vi beundrade också isen, här ett infruset blad en bra bit ner i isen.


Gräset på ängarna ser numera ut som kristallträd.Man vill knappt trampa på dem för att de är så vackra.


Nu ska vi iväg och hälsa på husses bror med familj. Vi har inte träffat dem sedan i somras då de åkte till Thailand i början av augusti och kom hem först igår. Ska bli kul att träffa alla småkusinerna!












Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards