Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Elisabeth Björkman - 16 januari 2009 22:57

Åh, så skönt med helg! Det var tungt med "långvecka" efter julledigheten även om man snabbt kommer in i rutinerna igen. Och jobbet är ju roligt även om det gnälls ibland. Önskar man kunde hinna med att njuta mer av dagsljuset bara..


Än så länge har vi inga planer för helgen, men självklart hoppas vi på vackert väder så man verkligen kan njuta av några riktiga långpromenader.


Ikväll blev hela familjen sen hem så jag fick vakta huset själv ganska länge. Igår kväll också för den delen för då var alla på öppet hus på Stockholms restaurangskola där lillhusse vill gå på gymnasium.  Bjöds visst på en massa gott men inte hade de någon doggybag med sig till mig som plåster på såren. Matte påpekar att det hör till ovanligheterna att jag får vakta huset så länge själv, dessutom 2 dagar i rad. Det brukar alltid vara någon som kommer hem någorlunda tidigt på eftermiddagen så jag får sällskap. Har blivit lovad kompensation i helgen, det ser jag fram emot.


Lyckades fixa en fläskläpp på matte ikväll. När vi kom in från promenaden skulle vi köra lite inomhusaktiviteter. Matte bad om "vacker tass" och sedan "andra tassen", varpå jag slängde upp högertassen och dängde till matte på läppen så det började blöda.. värst så ömtålig hon var då..


Här två bilder från julledigheten.


Vad gör du matte???


 Aha, ligger på magen och fotograferar gräs? Hon är ju inte riktigt klok min matte!




Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards