Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Elisabeth Björkman - 24 januari 2009 19:23

Om förra helgen kunde betäcknas med Brrrr.. så kan den här helgen betäcknas med blää.. Det är halt så in i norden, det är blåsigt tilll och från, det är slaskigt.. Rent ut sagt urtrist tycker matte.

Vi har i allafall, likt ett pensionärspar, stapplat oss runt på några halkiga, blaskiga promenader. Matte tycker det är fusk att jag har fyra ben och menar att det är mycket lättare för mig att hålla balansen på den isiga marken.


Matte muttrade något om att hon skulle ha uppskattat om jag någon gång skulle vilja föredra att gosa ner mig i soffan en hel dag. Sorry matte, jag är inte den typen!


Matte längtar efter lite snö eller åtminstonde lite sol eller ännu hellre vårens fågelkvitter..

Ville inte alls gå in så jag fick ligga kvar ute på verandan. Matte frös och tyckte inte alls att det var någon bra idé att jag skulle ligga ute blöt i flera timmar. Fick därför ut min bädd på verandan och en filt på mig.. fjantigt, eller hur?

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards