Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Introducerad i ny bruksgren

Av Elisabeth Björkman - 6 januari 2009 16:57

Idag har vi varit i Västerhaninge och träffat en massa hundar med hussar och mattar. Petra hade bjudit in alla som hade gått kurs under året och ett gäng tappra ekipage anslöt sig för att hjälpa varandra och bara ha trevligt och umgås.


Vi började med att lägga spår, de som hade valpar hjälptes åt med lite kortare spår och de lite mer erfarna gick lite längre spår.

Efter spårläggningen slog vi följe med Essie och hennes husse Bosse och matte Carin för att introduceras i en ny gren - Rapport.


Vi har lämnat Carin vid läger A och gått vidare några hundra meter. Här håller Bosse på att göra iordning läger B.


Essie skicas tillbaka till matte i läger A och vi går vidare till en ny plats och gör iordning läger C. Efter en stund skickas Essie iväg från matte och hon passerar läger B, där vi inte längre är kvar, för att fortsätta till läger C.


Här sitter jag och gäspar, inte för att jag är trött utan snarare för att jag är lite uppe i varv och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Dessutom höglöper Essie och luktar SÅÅ gott. Tycker matte var taskig som inte släppte mig lös med henne. Hade kunnat bli riktigt trevligt:)

 


Här är Essie på väg i full fart från läger A. Vi har nu hunnit slå ytterligare ett nytt läger D som är slutmålet och kan på håll titta på Essie när hon springer från läger till läger.


Matte tyckte att det här verkar vara en rolig gren att involvera både husse och mig i. Mycket motion och mycket jobb för knoppen också.

Vi ska få följa med nästa gång de tränar och då ska jag också få prova, fast jag ska få börja med lite kortare avstånd.


Sedan fick vi gå spåren och jag var så i gasen och rusade runt mitt spår i full fart, men jag stannade förstås vid apporterna.


Några gick på promenad och några tränade lite lydnad tillsammans. Vi avslutade med en platsliggning för de som ville.


Vi träffade Brittis och Affe


Susanne och Kox var också där.


Självklar också Petra och Arrak. Vi tackar så jättemycket för att vi fick ansluta denna dag. Hoppas att alla fick lite nya erfarenheter med sig hem precis som vi!









 
 
Sigge

Sigge

6 januari 2009 18:36

Men hjälp vad ni springer vilse!!!!!!!!
Ska jag komma och hjälpa er att lära er hitta i skogarna?
Så du Sacco har lika taskiga människor som jag.
Väntar o väntar på att få träffa Giah. Hon luktade ju supergott nyliigen och inte har vi fått träffas o ha trevöigt inte. Skickade snön till dej. Tror det slutat här nu.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

6 januari 2009 20:41

Gud vad avundsjuk jag blir! Jag har länge velat börja med rapport med Mirko eftersom han springer så fort och verkligen älskar att springa men det är svårt utan någon mottagare:-( jag behöver helt enkelt hitta mej en KARL:-)så att han kan hjälpa till som mottagare. Jag håller med ovanstående skrivare: gud vad ni går vilse./Kram

http://www.freewebs.com/mirrko

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

7 januari 2009 12:24

iii hjäälp vilken grodis..fast de är vackra att titta på från lååångt avstånd!!! huvva. Oj, vad ni tränar. så duktiga:) och vi har också testat o testat lite av varje...och nu har vi väl kommit fram till en "löfgren" metod ...men spesiellt vardagsmetoden har fått hårdna betydligt sedan Cola flängde in i vårt liv...så det är nog så att man får anpassa efter person o hund...och humör;)för jag kan garantera att en trött, pms -sur lotta inte alltid följer det som vi sagt;)Men lydnadsträningen kan man ju faktist hoppa över en dag om man inte e på topp så den är lättare att följa "sin linje":)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lisbeth&Mats

Lisbeth&Mats

7 januari 2009 16:50

Vad roligt ni ser ut att ha med era duktiga hundar.
Rapport verkar vara svårt.
Har precis börjat med grundläggande lydnad med vår schäfertik Nova 6 månader.
Kört lite aktivitets-sök i skogen också.
Gäller bara att hitta rätt "morot" *L*

M.v.h Lisbeth&Mats

http://vipelyckan.blogg.se

 
Ia Thomas & Dollar

Ia Thomas & Dollar

7 januari 2009 21:14

Ja, skynda er att skaffa karlar och involvera dom som finns i rapportens underbara värld. Vi behöver ett träningsgäng på SSBK. Som det är nu får vi åka över halva stan för att hitta nån som håller på med rapport.

http://www.123minsida.se/moneytalks

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards