Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Elisabeth Björkman - 26 maj 2009 22:42

Idag har jag fått en ny kompis. Han heter Mac och funkar allt bra så kommer vi nog att träffas en hel del framöver. Hans matte jobbar mycket kväll/helg och natt precis tvärtemot vad husse och matte gör så då kan de hjälpa varandra med att ta hand om oss. Förhoppningsvis i alla fall någon dag/vecka.  Mac´s matte har häst också så jag lär nog få hälsa på i stallet en del också. Det ska bli kul att spana in livet på landet!


Här spanar Mac in en av mina badplatser.


Mac var helt ointresserad av mig, vilket var toppen för jag blir så grinig när någon är intresserad av mig. Därmed inte sagt att jag inte får vara intresserad av andra. Vad ego?? Vad är det för något?


Matte sade att det var viktigt att jag uppförde mig ordentligt och självklart gör jag som hon vill. Hade gärna velat busa med Mac men fick inte det, våra mattar tyckte att vi ska få lära känna varandra ordentligt först så det inte blir bråk. Ser jag ut som en bråkstake?? Skötte mig hur som helst alldeles utomordentligt och det gjorde Mac också. Han blev som en storebrorsa som jag slog följe efter. Mac är jättelugn och det gjorde mig lugn och undergiven. Behövde inte mäta krafterna mot honom. Inte ett endaste morr eller rest ragg på hela promenaden. Toppen tyckte matte!  Vid ett tillfälle tyckte Mac att jag nosade lite för mycket på honom och då höjde han lite på läppen. Till mattes stora lycka tog jag snabbt ett kliv bakåt och bad om ursäkt för att jag var närgången. Hade han varit den påflugna sorten hade jag direkt svarat upp på samma sätt och visat mitt snygga garnityr. Ni kan ju bara gissa hur det hade slutat och hur putt matte hade blivit då..


Efter promenaden fick Mac följa med in och hälsa på. Jag var gästvänlig och bjöd in honom utan problem. Efter en liten stund låg vi och trynade på golvet båda två. Det här kommer att gå jättebra! Vi ska träffas igen på lördag och nästa helg ska Mac slagga över här. Hm, han gillar visst att ligga på golvet i sovrummet under natten och jag sover alltid i hallen. Måste nog ändra rutiner, kan ju inte låta honom sova bredvid min husse och matte.. eller kan jag det? Någon måste ju vakta dörren så vi inte får ovälkomna gäster. Här ligger vi och väntar på att Mac´s matte ska komma tillbaka för hon sprang ner till bilen för att hämta något.


Vi tackar Mac med matte för en trevlig promenad!


Jo, så var det det med om matte verkligen är djurvän. Igår när hon kom hem upptäckte hon att vi hade fått ett gäng hyresgäster (icke betalande sådana). I rask takt marscherade en koloni myror genom huset... Matte sprang förtvivlat runt med dammsugaren och sedan tog hon livet av de som var kvar. Ett omöjligt uppdrag visade det sig. Hur många hon än hade ihjäl så kom det bara fram fler och fler. Husse köpte med sig myrfällor och idag såg hon bara en endaste lite myra.  När vi sedan var ute på ängarna igår så lade matte först ett spår åt mig, sedan tränade vi lydnad. Fick sedan springa av mig lite energi och det var då jag höll på att sätta tassen på en stor, svart orm (såg inga gula prickar så det var säkert en sån där otäck huggis). Matte vet inte om jag kände lukten av den eller om det var rörelsen i gräset som fick mig att stanna upp, hur som helst så är hon glad över att jag inte försökte bli kompis med den. Ormar tycker inte om kompisar sade matte som fullkomligen avskyr ormar. Jag lovar att hon fick fart att plocka ihop sina pinaler och komma iväg. Sedan blev det en promenad på timmervägen istället där man har bra överblick över var man sätter fötter och tassar. Det blir nog långsamma promenader framöver, framåt skall det skannas av att det inte finns rådjur eller harar i buskagen och nu måste dessutom marken skannas av. Finns det inga manicker som känner av sånt? I så fall vill vi genast beställa en sådan! Matte lät inte allt för glad och muttrade något om hur bra allting är på vintern när det är snö, kallt och ORMFRITT ute! Bara undrar, kan man verligen kalla matte för djurvän??













Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards