Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Elisabeth Björkman - 3 maj 2009 21:59

Den här helgen har vi varit på utflykt och haft picnic med oss vid flera tillfällen. Mycket trevlig aktivitet, speciellt om matte har packat ner köttbullar till mig i fikakorgen.


Har som vanligt varit ute på Farstanäset och promenerat. Det är så vackert där! Bara det att matte är så vansinnigt sölig, måste stanna och vänta på henne hela tiden.


Vet inte riktigt hur jag hamnade här ute på tuvan i vattnet, men det var svårt att hålla balansen på den. Man vill ju inte plumsa i vattnet ofrivilligt..


Hoppade raskt därifrån och var tryggt på torra land igen.


I fredags fick vi med oss Tessan på promenad runt Flatensjön. Hon var snäll och hade ordnat picnic. Tycker det går lite långsamt med uppackningen av fikat. Blev bjuden på en bit bulle men jag äter ju inte sånt. Som tur var hade matte lite Frolic med sig i fickan så jag fick fika lite jag också.




När vi kom tillbaka till bilen såg jag något som fick mig att tända till ordentligt. Radiostyrda bilar - sådana har jag aldrig sett förr. Åh, jag hade så gärna velat springa efter dem men det fick jag inte. Matte fick däremot en galen idé om att införskaffa en sådan där bil och klä den med päls (undrar om fuskpäls funkar undrar matte) så att den liknar en kanin och sedan träna mig på att ge sjutton i pälsklädda saker som rör sig snabbt över ängarna.. Dum idé om jag får uttrycka min åsikt!


I lördags var vi på ny utflykt med Tessan, denna gång till Kvarnsjön. Matte hade fixat picnic idag och gissa om jag blev glad när det kom upp en burk med några små köttbullar till mig. Vilken lyx! Passade på att ta igen mig medan matte och Tessan satt och pratade.


Idag har jag varit jättetrött. Vi åkte till kärnkraftverket i Ågesta och matte lade spår åt mig. Medan spåret lade till sig tränade vi lydnad och gick på promenad. Vi ska ju tävla LK II om tre veckor så vi behöver slipa lite på momenten tyckte matte som har läst reglerna och insett att hon har lärt mig fel kommando. "Rutan" istället för "framåt" bl a... Lydnaden gick hur som helst åt skogen enligt matte, jag var inte alls på humör idag. Sedan träffade vi min gamla daghusse och hans hund Tutti. Tror ni matte hade kamera med sig då?? Icke!! Så orutinerat och klantigt! Orkade inte leka med Tutti heller och spåret gick i samma slöa tempo det också. Runt kom vi med samtliga apporter men så mycket mer var det inte. En dålig dag helt enkelt. Stannade på SSBK och tittade på agilitytävlingarna en kort stund. Lade mig ner och brydde mig inte att några små fjärlishundar nosade mig i rumpan och hoppade runt. Jag lade mig ner och sov istället, vilket jag sedan fortsatte med när jag kom hem. Fick vila resten av dagen tills husse tog med mig på en tur runt 6 km slingan på kvällen. Nu sover jag igen..zzz God Natt allesammans!


Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards