Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Elisabeth Björkman - 14 maj 2009 23:33

Usch vad vi är dåliga på att blogga nuförtiden. Vet inte vart tiden tar vägen?? Dessutom är det ett elände att blogga nu förtiden, inläggen försvinner titt som tätt när bilderna läggs in och man måste börja om ifall man inte har sparat, då blir det genast tråkigt och omständigt ..


Hur som helst så fyllde jag 3 år den 11 maj. Stor kille nu! Inte en endaste bild blev tagen denna stora dag, men jag blev såklart firad, även om det inte kom på bild. Fick grisöron och knorrar samt en likadan boll som jag fick förra året när jag fyllde år (fantasi är visst inte mattes starkaste sida). Den som fastnade i sjögräset och försvann om ni minns. Därför funkar ju förra årets födelsedagsbild även i år..


Vi har varit på kaninjakt också, en väldigt märklig sådan. På väg hem från klubben härom kvällen såg vi stora kaninöron bakom en skogsdunge, och då menar jag STORA gröna öron. Ska visa en bild så snart matte har laddat över bilderna från kameran.


Så ska jag berätta om mina nya kompisar som jag ska få träffa på dagarna, i alla fall någon dag i veckan fram till sommaren till att börja med. Det vill till att jag sköter mig säger matte så kanske, kanske att jag får träffa dem i höst igen..    Ska kanske delvis bli inbo och få en inbo hit också. En Kelpiekille vars matte jobbar mycket natt och helg så då kan vi hjälpas åt. Matte tittar strängt på mig och säger att det vore en suverän lösning och dessutom billig (hon tycker jag är dyr i drift) och att jag bara MÅSTE vara trevlig mot den här killen. Jag tycker inte att hon ska bestämma vem jag ska tycka om och inte, det vill jag avgöra alldeles själv!


Ska visst tävla om en vecka. Tror inte jag har lust med det, tänker i allafall inte hämta apportbocken - det får matte göra själv. Måste berätta att det ser väldigt roligt ut när hon i full fart springer efter den och vill att jag ska tävla med henne om att komma fram först. Ja, det kan hon ju roa sig med. Jag sitter lungt kvar och tittar på medan hon flåsandes apporterar åt mig.

Tänker nog inte springa till rutan heller, det kan matte också få göra åt mig..


Jo, måste berätta att jag fick ett sånt där trevligt erbjudande igen, om att bli pappa. Men det har ju matte satt stopp för, har ju inga kulor kvar.. så det går ju inte. Fast jag hade ju inte fått i vilket fall som helst. Det var i alla fall väldigt roligt och mycket hedrande att få frågan en gång till!




Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards