Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Sportlovsledig

Av Elisabeth Björkman - 27 februari 2008 20:32

Den här veckan är det visst någonting som heter sportlov. Matte har tagit ledigt några dagar, så då får jag också vara sportlovsledig, precis som lillhussarna.

Här har det regnat till och från hela dagen. På fm fick jag bara en kort kissrunda för matte skulle få en massa arbetskamrater på lunchbesök. "Nyfikenklubben" heter det visst, de åker runt till varandra på lunchen 1 ggr var 6:e vecka och kollar byggprojekt, inredning eller annat skoj som de har pratat om på fikarasten på jobbet. Hur som helst så sprang matte runt med dammsugaren och lagade lunch hela fm och hade inte tid med mig. Vilken dålig prioritering tycker jag, hon hade dessutom  nästan lovat mig att jag skulle få träffa min tjej "Tjejen" idag. Det var jättelänge sedan jag träffade henne för hon har varit konvalecent efter en operation. Matte tyckte att det var för dåligt väder för att ge sig iväg på sådana äventyr. Tråkmåns!

När det väl blev dags för min långpromenad så var det som om himlen hade öppnat sig, regnet bara öste ner. Fast vid det laget var jag så uttråkad så det gjorde ingenting. Precis när vi skulle gå kom Affe, han skulle ut på kissrunda, men eftersom jag hade både husse och matte med mig  så fick Affe följa med oss på långpromenad. 

Matte ville inte släppa Affe lös eftersom inte hans husse och matte var med och jag måste erkänna att det var ganska kul att reta honom lite, springa i stora cirklar runt och sedan precis snudda honom lite så han ocskå blev sugen på att springa med. Matte tyckte att jag var taskig och att jag skulle vara snäll för annars skulle jag också få koppel på mig.  Bilden är från en tidigare promenad med Affe, när det var snö (som det ska va på sportlovet). Matte säger att hon föredrar snö framför regn och att jag blir jättesmutsig och luktar blöt hund (skulle det vara något negativt?)

 
 
Sigge

Sigge

28 februari 2008 08:08

Så klart att det var för dåligt väder för det mesta igår.
Regn, då ska man hålla sej inomhus.
Träffade Bellas husse (tyvärr utan henne) när jag var ute och morgonkissade.
Han tyckte inte alls att det var en bra idé att byta henne mot en hög med pinnar! Konstiga människor!
Får väl smuggla iväg henne vid tillfälle .

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

28 februari 2008 10:24

ni verkar ha haft buskul! fortsätt retas me husse!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards