Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Elisabeth Björkman - 24 februari 2008 20:41

Idag blev det en 2 tim promenad med lite aktiviteter ute på Farstanäset.

På väg dit inspekterade vi fågellivet och kunde konstatera att det fanns både svanar och änder på plats.

Eftersom inte husse var med (och matte är inte så förtjust i brottningsmatcher) så fick jag ordna en sparringpartner (pinne) på egen hand. Matte muttrade något om att jag kommer att slå mig både gul och blå så som jag håller på.

Därefter blev det lite lydnadsträning, fot, platsliggning och ställande under inkallning. Matte måste ha tyckt att jag skötte mig bra för det blev ordentligt med utdelning på godisfronten.

Sedan pratade matte om att jag måste få lite mer muskler, som Molle, han är stor och stark. Nu får hon väl ändå ge sig, det finns ju vissa genetiska begränsningar var min åsikt i frågan. Jag kämpade dock på uppför i skidbacken, undrar om matte själv har provat? Vet hon hur jobbigt det är att springa  uppför?

Lite längre bort hittade vi en riktig femstjärning pinnhög. Rena buffebordet, det var bara att ta för sig (något för dig Sigge).

Längs vägen fotograferar matte massor av konstiga saker. Trädstammar, fåglar, vass och is. När hon skulle fotografera isen ville jag gärna hjälpa till vilket inte var så uppskattat. Det vackra mönstret i isen försvann visst när jag klev på det och isen brast. Otacksamt!

På väg hem träffade jag Tottsi (tror jag det var, döpt efter en fotbollsspelare). Hon var bara 10 mån och korsning mellan border och golden. Även om inte matte tycker att jag är stor och stark så verkade Tottsi tycka det för när jag morrade till blev pinnen hon hade hittat min. Fast när jag hade lagt beslag på den var den inte så rolig längre..

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards