Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Hulken

Av Elisabeth Björkman - 28 december 2009 12:43

Har sovit skönt i natt, bäddade ner mig i Tobbes säng och ville inte gå ut på någon sen "lätta på benet" runda, zzzzz..  Matte var snäll och lät mig sova vilket fick till följd att jag 06.30 inte kunde hålla mig längre utan blev tvungen att köra upp matte. Hon morrade lite och sade hon ångrade att hon inte körde upp mig i går kväll, hon tyckte det var bättre att hon körde upp mig än att jag körde upp henne. Tycker inte jag som var väldigt nöjd över att få sova i fred igår.


Vi tog med oss lite bröd och matade fåglarna med på vägen ut till Farstanäset. De var inte ett dugg rädda för mig utan åt spatserade glatt runt mig och glufsade i sig av brödet.

  


Jag fick lite utdelning jag också då jag sprang på ett korvträd. Trodde inte att det var säsong för korvträd nu så jag blev mycket glad över fyndet. Stannade sedan på vägen tillbaka för att kontrollera om det hade vuxit ut nya korvbitar men det tar visst mer än 1 tim. Ska hålla noga koll framöver så ingen annan lägger beslag på mitt träd.

  


Smulan åkte ju hem igår så idag har jag fått roa mig på egen hand. Matte undrade vad jag höll på med där jag stod i skogen och grävde. Kom efter en stund springande med denna pinne. Måste skicka matte på gym då hon sade att hon inte orkar kasta den åt mig.

  


På väg hem mötte vi en liten, typ en tvärhand hög, ilsken lösspringande hund.  Så fort den fick syn på mig satte den full fart mot oss, skällde, morrade, visade tänderna och försökte attackera mig. Matte, som snabbt insåg vem som skulle gå förlorad ur en kamp, fick ta ett rejält tag i halsbandet på mig och försöka hålla illbattingen borta med fötterna till hans matte kunde komma och ta bort honom. Jag brukar inte ha några problem att hålla mig lugn, även om mötande hundar skäller eller morrar  på mig,  men när någon uppenbarligen ger sig på mig då djä.... Då viker jag inte en tum. Får samma effekt som Hulken, jag växer fyra storlekar, hornen växer ut, lejonvrålet kommer upp ur strupen och jag ser ut som en vithaj. Det skrämde dock inte den lilla illbattingen ett dugg, han såg ut att tro att det var han som var stor och stark. Det hela slutade som tur var väl då hans matte hann fånga upp honom innan vi hade kommit i närkamp.

Trist avslutning på en annars trevlig promenad.

Nu ska jag ta igen mig och matte ska städa upp lite här hemma efter julfirandet.

Ha det gott allesammans!

 
 
Giah

Giah

28 december 2009 14:16

Inte hittar jag något korvträd på mina promenader...Vilken tur du har som hittar sådanna!!!
Förstår att du blir ARG om någon attackerar dig...Tur att matten hann fånga in lillkotten!!!
Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Puma & Bella

Puma & Bella

29 december 2009 09:47

Helt rätt att väcka din matte. Ska du kissa på golvet eller?? Hon somnade säkert igår och skyller på dig:-) Korvträd växer inte här längre vi ska nog ta en längre promenad med matte & kolla om vi kan hitta. Dom växte här när vi var små.
Våran matte är precis lika svag som din men hon har köpt något program till Wii som ska vara någon slags träning så hon kanske orkar med pinnarna om några månader...
Vi har skator som retar oss i våran trädgård dom jagar vi bort he he det är skitkul:-) Vi har också erfarenhet av små odjur som attackerar. Jag Bella blev förföljd i skogen förra sommaren av något litet som inte matte såg för allt blåbärsris. Men hon hörde något ettrigt så hon ropade på mig & den lilla skiten sprang efter & bjäbba. Tur att jag var glad den dagen annars hade jag tagit ett tugga. Ha en riktigt skönt Nyår:-)

http://www.wahlstrom.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards