Alla inlägg den 31 december 2009

Av Elisabeth Björkman - 31 december 2009 14:16

Har varit på promenad som vanligt idag. Fortfarande lika kallt och solen envisas med att gömma sig bakom de snötunga molnen.

Det har sin charm det också, trädgrenarna är otroligt vackra nu då de ser ut som konstverk.

  


Vi kunde konstatera att isen har lagt sig på sjön och att en modig typ gett sig ut med fiskeutrusningen i högsta hugg. Matte går inte ut på isen innan lastbilarna plogar upp en skridskobana. Känns tryggast så.

  


Väl hemma gosade jag ner mig i soffhörnet. Husse som ville gosa kom och satte sig bredvid mig och hittade då ett av mina gömställen (under filten, nertryckt under soffdynan), där jag nogsamt hade gömt undan ett av mina ben. I går hittade matte ett annat av mina ben under Kims huvudkudde. Det är väl katten också att man inte kan få ha sina saker i fred någonstans. Hur som helst så blev jag ganska olycklig när husse plockade fram mitt ben. Blev ju tvungen att ta hand om det på nytt så jag lommade iväg med det. Först några varv på nedervåningen och sedan tassade jag upp på övervåningen. Efter en stund kom jag ned-trippandes för trappan, mycket nöjd med mitt nya gömställe.

Matte blev dock mycket misstänksam när hon slängde ett öga på min nos när jag kom ner. Hon sade att det finns bara ett ställe inomhus hos hos som man kan få den här utseendet på. Attans också, tror jag blev avslöjad på direkten.

  


Nice, eller hur? Katterna hade precis gjort ifrån sig också så det lagom konsistens i lådan. Matte skällde på husse som inte lät mitt ben ligga kvar i soffan och tyckte att han både kunde städa upp efter mig och tvätta av min nos. Husse fick väldigt bråttom iväg att uträtta några mycket viktiga, akuta ärenden så innan matte han blinka så var bilen ur synhåll. Mitt ben åkte tyvärr med innehållet i kattlådan. Så kan det gå!

  



Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards