Alla inlägg den 13 december 2009

Av Elisabeth Björkman - 13 december 2009 17:31

.. snön alltså. Det var ett trevlig om än mycket kortvarigt besök tråkigt nog. Vi hade sett fram så mycket emot att få ut och leka i det vita snötäcket så här lagom till lucia efter gårdagens snöfall, men under natten så hann tyvärr nästintill all snö töa bort. Vi längtar efter Kung Vinter och Farbror Rimfrost! Gumman Tö hon kan gå och gömma sig tycker vi.


Promenad blev det oavsett snöstatus. Vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak vid Rudan på morgonen för att gå 10 km slingan där. Vi ville promenera i lite nya omgivningar för omväxlings skull. Det såg till en början ut att bli en solig dag, men precis som snön så försvann även solen. Vi hann i alla fall med att fånga strålarna på bild den korta stund den var framme.

  


Ett litet snötäcke låg kvar på ett ställe och matte var snabb att ta fram kameran och föreviga. Jag poserar så klart snällt.

  


Vi passade på att köra några budföringar också. Vi sprang som sjutton allihopa, på bilden är det jag som far fram i full fart.

  


Önskar er alla en trevlig lucia. Hörde matte nämna något om att jag ska få en inbo här ett över jul. En välpälsad luddboll flyttar in på fredagkväll, helt säker på att jag kommer att få fullt sjå att hålla koll på MIN mat, MITT vatten, MIN soffa. Jag kommer att vara slutkörd helt enkelt. Matte tycker jag är fånig och säger att hon är så välkommen och att hon kan få sova med grabbarna. Orättvist om ni frågar mig!


Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards