Alla inlägg den 30 december 2009

Av Elisabeth Björkman - 30 december 2009 17:09

Blev väckt redan 07.30 imorse, gäsp... Känns tidigt så här i jullovstider när man har vant sig vid sena nätter och lika sena morgnar. Skönt att komma iväg i tid tyckte matte. Målet för morgonpromenaden blev Balingsta gård, en härlig, men kall 2 timmars promenad. Även idag kom en lösspringande hund framrusande mot oss, tror det var en stor riesen den här gången. Som tur var stannade den 1 meter ifrån oss, matte hivade iväg en snöboll och till slut vände den om och sprang efter husse som hade vänt och gått åt andra hållet. Det är inte kul att få in en ensam, lös hund utan husse mitt i vår lilla trupp. Man har ju inte en aning om den är snäll och bara nyfiken, eller om den vill mucka gräl..


Här är vi nästan framme vid målet. Lite trist med den här sträckan är att man måste gå samma väg tillbaka. Lite sol hade suttit fint denna kalla dag, men man kan ju inte få allt här i livet.

  



Jag blev alldeles rimfrostig, matte gillade min nya look.

  



På eftermiddagen skulle jag ta min nalle med mig och krypa ner i Tobbes säng. Det var bara det att den redan var upptagen. Finkänslig som jag är så smög jag upp och lade mig bredvid Tuffe. Sedan lade jag mig ner och använde Tuffe som huvudkudde. Han blev klart störd över att inte få ha sängen för sig själv och gick därifrån, hi, hi.. och därmed kunde jag breda ut mig bäst jag ville!

  


Nu lider året mot sitt slut och i övermorgon är det premiär för 2010, vi undrar så vad det nya året har att bjuda på.

Återkommer med en liten årskrönika snart, matte tyckte det var roligt att titta tillbaka på vad som har hänt under året. Med hjälp av allt bloggande så är det så lätt att se tillbaka och minnas allt som hänt.


GOTT NYTT ÅR önskar vi er alla redan nu om vi inte hinner återkomma innan året är slut.





Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards