Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Dofter i snön

Av Elisabeth Björkman - 27 december 2009 12:14

Förmiddagen ägnades åt en långpromenad med matte och Smulan. Den sista innan hon åker hem idag. När matte kom ut på trappen såg hon något hon aldrig har sett i området tidigare. En älg som kom lunkande på vägen alldeles på egen hand. Matte förstod att jag skulle notera besöket så det blev koppel på.

Mycket riktigt så noterade jag älgspåret i snön och matte fick en 100 kilos kloss i kopplet. Hon tog tillfället i akt och övade inkallning, mycket trist aktivitet om ni frågar mig. Jag var ju upptagen med viktigare saker och ville egentligen inte alls avbryta mitt viktiga uppdrag. Men det är ju trots allt jul och man ska vara extra snäll så jag kom snällt när matte ropade. Tyärr ingen bild på älgen vilket hade varit kul att visa.

  


Sedan busade vi på ängarna. Det var tungt att springa i den djupa snön idag men vi kämpade på bra. Matte också för den delen.

  


Sedan hittade vi något i snön som doftade mycket intressant. Genom teamwork lyckades vi snabbt gräva undan all snö.

  


Tänker inte berätta vad vi letade efter, men det luktade fantastiskt gott.

  


Matte undrar om det går att andas under snön eller om vi höll andan hela tiden. Hon blev nästan orolig att vi skulle få syrebrist där under snön.

  


Smulan blev trött och tog en vilopaus i snön.

  


Jag följde hennes exempel och tog igen mig lite jag också.

  


Sedan var det full fart igen.

  


Smulan övade på piruetter..

  


..och jag tog några balettsteg jag också, dock inte lika graciösa (mattes åsikt).

  


Lagom tills vi kom hem igen tittade solen fram för första gången på länge och vi fick posera lite i solskenet.

  
Därmed tackar jag Smulan för den här veckan. Mycket skoj har vi haft, men nu kommer jag nog att sova ut ordentligt för trots allt är det ju så att man inte kan slappna av på samma sätt som vanligt när man har en inbo. Måste ju hålla ett öga på matskålen, leksakerna och allt annat som jag anser tillhöra mig.

  



 
 
Fam Dollar

Fam Dollar

27 december 2009 14:56

Vilken toppenjul ni verkar ha haft.
Men hur härligt det än är, så tycker jag att det är skönt att det är över. Nu väntar mycket mysigare, härligare helger framöver.
Framförallt går vi mot ljusare tider.......

Snyggt halsband.
God fortsättning på er!!!

http://www.kennelmoneytalks.se

 
Myrra

Myrra

27 december 2009 18:43

Så sant så sant - man får hålla koll på allt möjligt när man har kompisar hos sig. Kul när de är hos en och leker men ganska skönt att få ha sin matte och husse för sig själv också.
Älgspår alltså? Intressant. Jag hade antagligen inte alls kommit på nån inkallning... Du är duktig och snäll du, Sacco!

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards