Direktlänk till inlägg 25 december 2009

Julafton

Av Elisabeth Björkman - 25 december 2009 12:13

Så blev det då äntligen julafton. Eftersom det blev så sent igår kväll tog det lite tid innan vi kom iväg, men när vi äntligen kom ut tog vi en promenad runt Ågestasjön.


På ängarna fick Smulan vara lös en liten stund och vi fick tillfälle att göra oss av med allt spring i benen som vi hade samlat på oss under natten.

  


Sedan tog jag tillfället i akt och passade på att lära Smulan allt jag kan om spår. Vilka som är intressantast och vilka som gör matte argast (enkelt, det är samma sak).

  


Visade även var man hittar juldelikatesserna - frusen hästskit.

När vi var nästan hemma träffade vi Elin som precis kom tillbaka från en tur i skidspåret med Mirko. Hon hade sett oss på håll och hann köra i fatt oss med bilen.  Jättekul tyckte matte som fick tillfälle att önska dem God Jul. Jag tyckte också att det var trevligt att träffa Elin och ville inte dela med mig av uppmärksamheten till Smulan. Anser att Elin är min kompis, en mycket trevlig sådan.  

  


När vi kom tillbaka hade husse lagat tomtegröt, dukat och väckt grabbarna. Bara att slå sig ner vid dukat frukost (lunch) bord. Mycket trevligt tyckte matte.

Efter att ha tittat på Kalle Anka på TV kl 15.00 och sedan ätit julmiddag var det äntligen dags för dagens höjdpunkt - julklappsutdelningen.

Jag fick en ny gris, en mycket uppskattad julklapp då jag har haft min förra sedan jag var valp och den sknar både fötter, öron och pipljud. Jag vaktar numera den nya grisen mycket noga och bär den med mig hela tiden.

  


Smulan fick såklart också en julklapp. Ett ben som jag i ett obevakat ögonblick lade beslag på och nu har gömt väl på ett mycket hemligt ställe.

  


Fick ett snyggt halsband också, beställt från Sadelmakarna i Vallentuna. Känner mig väldigt snygg i det. Tror dock att matte gillar det ännu mer, vet att hon gått och suktat efter det här halsbandet i flera år.

  


De övriga i familjen fick såklart också julklappar. Alla julklappar var försedda med mer eller mindre fyndiga och märkligt formulerade rim, vilket bjöd på en hel del nöje och glada skratt under julklappsöppningen.

  


Kim stod för kvällens humorklapp då han hade införskaffat dessa hjälmar till husse och lillebror samt försett dem med texten "far och son". Årets julklapp var nog annars dubbdäck till de tvåbenta, gummidamasker med broddar i. Perfekt till husse, matte och svärmor som numera går tryggt och stadigt på isiga promender.

  


Julaftonskvällen avslutades för vår del med en promenad runt sjön med husse. Matte var trött efter en lång dag och somnade i soffan sedan hon skjutsat hem svärmor. Alla känner sig mycket nöjda med julafton som har varit en lugn, stillsam och väldigt trevlig dag på alla sätt och vis!


Vi önskar er alla en fortsatt God Jul!

 
 
 Anna med flock

Anna med flock

26 december 2009 11:57

Nu har vi äntligen läst ikapp här sen sist, hänt mycket ser vi! Kul med en tillfällig kompis att härja med ;)

Vilket snyggt halsband! Förstår att din matte blev nöjd, var verkligen urtjusigt!

Ha en riktigt fin fortsättning på julhelgen och ett gott nytt hundår!

http://timsevimse.blogg.se

 
Myrra

Myrra

26 december 2009 18:09

Jättesnyggt halsband! Du passar väldigt bra i det också. Stilig kille! Och en sån där oinkande gris!
Ja, jag håller med om att Tindra borde hjälpt till att dra granen men hon är mer arbetsledartypen så det brukar vara jag som jobbar och hon som håller koll. Alla har vi våra roller här i livet. Det känns okej. Tack, i alla fall för din omtanke!
Ha en bra fortsättning!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
åsah

åsah

26 december 2009 20:58

god fortsättning och gott nytt år! (eller har jag redan skrivit det? hihihi).. Ni verkar ha haft det trevligt iallafall!

http://mayan-kennel.se

 
Kasper

Kasper

26 december 2009 23:57

Skojigt har du haft, och klart - tycker jag också - att sånt som är i ditt hus är DITT! Fast det är klart, visst kan man väl låna ut en del saker. :)
Hoppas du får lika kuliga dagar ännu några dar, det är ju massa helger kvar. Fast det är klart, julklappar får man väl bara på julafton.
Stiligt halsbandm, förresten!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards