Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Med livet som insats..

Av Elisabeth Björkman - 23 december 2009 12:10

I väntan på att Smulan ska komma tillbaka har jag passat på att vila upp mig och unnat mig lite snöinpackning, mycket avkopplande aktivitet.

Kommer hon inte snart?

  


Tillslut var hon då här igen. Vi började dagen med ett tokspel i snön.

  


Vi stannade och tittade på alla fåglar i Norrån.

  


Sedan lekte vi kurragömma.. ser ni var jag har gömt mig?

  


Tjoho, här är jag!! Hi, hi..

  


På väg ut mot Farstanäset såg matte en liten röd julgranskula skymta under snötäcket på en gren. Efter att ha skakat av lite snö uppdagade sig denna vacka julgran - mitt i skogen.

  


Sedan hittade jag en pinne att leka med.

  


MIN pinne, bara så du förstår det!

  


För att förstärka budskapet låter jag som ett helt lejon. GGGRRRRR!!

  


Ha, ha, budskapet gick uppenbarligen hem:)

  


Trodde jag.. det här hade jag inte räknat med.. Hon är inte lite fräck!

Skulle ha ryat i lite hårdare inser jag!

  



Urk! Hon stryper mig!!! Hon ska bara ha pinnen - till VARJE pris!

Jag tänker dock inte offra livhanken för en liten pinne så på eget bevåg lämnade jag kvar den i snön och gick vidare.

  



Sedan lunkade vi vidare hemåt, sida vid sida.  


Nu ska matte ta tag i allt där som hon avundsjukt konstaterat att vissa andra redan har klarat av. Griljera julskinkan, baka, slå in julklappar, klä granen, förbereda lite mat. Imorgon vill matte inte göra något annat än på sin höjd koka potatis. Julafton skall vara lugn och fridfull från början till slut är tanken. Umgås med familjen spela lite kort, schack eller kanske plocka fram sällskapsspelet Risk. Vi får väl se om hon lyckas. Dags att köra upp grabbarna så hon får lite hjälp med julstöket.

Vi har dock blivit stationerade i hallen tillsvidare. Matte säger att jag får hålla Smulan sällskap tills hon har torkat. Taskigt tycker jag, det är ju inte jag som är blöt. Jag vill krypa upp i sköna gosiga soffan, inte ligga ute i hallen och plaska. Det är ju rena rama poolen här!

  

Tyson han får minsann sitta i köksfönstret och spana på fåglarna som håller till i fågelholken som husse har satt upp.
  

Vi hör snart av oss igen med jullovsrapport!


 
 
Linda & Azi

Linda & Azi

23 december 2009 13:54

Vilka underbara bilder och textar. Verkar som ni har haft det skoj i skogen! :)

God Jul!

http://www.astirazalea.blogg.se

 
Kasper

Kasper

23 december 2009 16:27

Jag och matte tackar väldigt mycket för alla fina bilder och beskrivningen av en superfin prommis! Och tänk - en riktig julgran mitt i skogen!?
Den där Smulan verkar vara en alldeles väldans framåt tjej!
Nu ska min matte också sätta igång på allvar och fixa och dona, för på juldagen blir det jättekalas hos mej, och då kommer till och med cockern Lisa hit! Tycker att vi ska laga till något extra gott till henne!
Ha nu en riktigt SKÖN OCH GOD JUL!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Myrra

Myrra

23 december 2009 17:59

Ni verkar ha det riktigt gott och livat, ni två!
En mycket GOD jul - med allt vad det innebär - önskar vi er!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

23 december 2009 18:03

Ha en riktigt bra jul!!!!!!!!!!!
Tur du har som får en brud att fira den med!
Men varför badade ni inte när det fanns öppet vatten???????

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Gazton

Gazton

23 december 2009 22:14

God Jul och Gott Nytt År önskar Gazton

http://gaztons.wordpress.com

 
Fam Dollar

Fam Dollar

23 december 2009 22:50

Fam Dollar önskar en riktigt GOD JUL och ett underbart GOTT NYTT ÅR!

Matte har ägnat dagarna 3 åt allt julstök och nu är släktbiten avklarad. Imorgon blir det bara lugn och ro med familjen. SKÖNT!

Ha det bäst!!

http://www.kennelmoneytalks.se

 
Ingen bild

toraviola

24 december 2009 00:54

Bra matte som prioriterar snöpromenad före julstök! Var sak har sin tid.

 
Ingen bild

Virre med Puma

24 december 2009 01:34

Hej! Vilka härliga vinterbilder=) Aldrig fel med en extra kompis som man kan busa järnet med!
Tycker din matte gjorde rätt som prioriterade en långpromenad före allt julstök,tummen upp!
Verkar som ni får en mysig jul,skönt med en vit julafton!
Här har vi samma,så fort man skottat så syns det inte ens,plogbilarna får jobba för högtryck,här har snöat konstant i 3 dygn nu o det pågår ännu...=)

GOD JUL ÖNSKAR VI ER!=)

Mvh Virre o Puma

 
åsah

åsah

24 december 2009 11:05

god jul!! härligt med snö va ? ;)

http://mayan-kennel.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

25 december 2009 23:05

Vilken toppenjul du haft! Ja, våran var inte så dålig heller. Inte varje dag man får inslagna prinskorvar i små paket.
Ha en riktigt bra fortsättning på julhelgen!
Nospussar från Cavvetjejerna

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Björkman - 9 april 2010 21:58

Nyss var det sportlovsledigt och helt plötsligt var det dags för påsklovsledighet. Ledighet innebär att det står en massa aktiviteter på schemat. Som idag tex då vi mötte upp Petra, Tjejen och Arrak på morgonen för en promenad tillsammans....

Av Elisabeth Björkman - 27 mars 2010 17:37

Vi får börja med att utse oss själva till årets sämsta bloggare i avseendet att hålla bloggen uppdaterad.  Det beror på att matte fick en tokidé att plocka ut guldkornen bland Kims bilder från resan, det är bara 12.000 bilder att gå igenom. Med trådl...

Av Elisabeth Björkman - 21 februari 2010 18:41

..nä, inte på oss, men på snöandet. Man ska ju inte gnälla, men måste det vara så djäkla kallt och varför måste det komma mer snö?? Hela tomten är full av snöhögar och smala gångar och det finns ingenstans att lagra all snö som skottas bort. Att prom...

Av Elisabeth Björkman - 14 februari 2010 10:59

Som vi nämnt tidigare så har matte aldrig provat långfärdsskidor tidigare i sitt drygt 40 åriga liv. Någon gång skall ju bli den första, så imorse vid 07.30 tiden plockade matte fram långfärdsskidorna som hon införskaffade på loppis för en 100-lapp f...

Av Elisabeth Björkman - 30 januari 2010 12:06

Dagen började med att matte chockartat tittade på termometern som visade 21 grader, plus inne och minus ute. Är det möjligen en ny istid på gång?? Hua, matte fick ingen störrre lust att gå på långpromenad med mig efter det. Nu spelar det ju inte någo...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards