Alla inlägg den 26 december 2008

Av Elisabeth Björkman - 26 december 2008 19:19

Är det någon som kan gissa vad det är jag står och tittar på?  Husse och matte trodde inte sina ögon när de fick syn på det som låter när vi var ute och i skogen och promenerade idag. För att kunna gissa rätt behövs att ni skruvar upp volymen för fullt..


Några har lyssnat utan att kunna klura ut vad det är som låter. En liten hjälp på traven. Det är inget djur, kanske kan säga att det är ett slags naturfenomen orsakat av människor...


Av Elisabeth Björkman - 26 december 2008 19:18

Det här med julledighet är verkligen en trevlig tid. Självklart kommer det mig tillgodo i massor. Får massor med roliga timmar med husse och matte i dagsljuset.


Idag när vi var ute och gick kom vi förbi ett av naturens verk..

Ser ni mig där jag sitter på stenblocket som har ramlat ner? Kolla på träden som har krossats som tändstickor under stenblockens framfart ner.

 


Lite senare gick vi förbi detta verk skapat av naturen. Så mycket vackrare i verkligheten. Fina, fina isstavar som ett palats byggt av dessa isstavar under löven.


En närbild på de vackra, hundratals, nästan identiska kristallerna.

 


 

Här busar jag med husse på ängarna.


Hittade såklart en fin pinne att leka med i skogen.



Det här med julledighet innebär också besök. Igår kom småkusinerna på besök och önskade God Jul och något blyga bjöd de på en vacker julkonsert.


Nu var det ju så att det var inte bara småkusinera som var på besök. Zebbeläbbig var också med. Jag försvann blixtsnabbt in under köksbordet och visade mig inte på hela kvällen annat än när jag förflyttade mig till en skyddad plats under soffbordet. Vad tror ni händer?? Han ska fram och gosa med MIN matte. På vägen dit glömmer han bort att han väger så där en 40-50 kg och har fyra tassar att hålla reda på - han kliver på mig där jag ligger under bordet. Kan säga att jag inte blev så där jätteglad. Skrek till och visade garnityret, någon måtta får det allt vara. Tror inte han noterade att han stod på mig och blev därför inte så munter tillbaka när jag visade garnityret..  Ja, ja frid och fröjd, jag är inte långsint..





Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards