Alla inlägg den 23 december 2008

Av Elisabeth Björkman - 23 december 2008 21:26

God Jul alla bloggvänner! Önskar er alla en riktigt härlig jul med mycket ledighet och mycket mys med era fyrbenta vännner. (hoppas du Elin också hinner med lite mys, jag vet ju att du jobbar nästan hela julen - när jag för en gångs skull är ledig dagtid..)


Idag har vi varit i Västerhaninge och spårat med Petra, Tjejen och Arrak. På vägen dit skulle matte in och handla julmat, hon ville hänga på låset när affären öppnade (precis som ett par tusen andra familjer visade det sig, nästan fullt på parkeringen kl 08.00), så jag fick börja med att vakta bilen - jättekul!


Tillslut kom vi i alla fall fram och fick njuta av en härlig förmiddag med strålande sol, även om den knappt orkade fram över trädtopparna. Här har jag precis hittat en apport som jag snällt stannar och visar matte.


Fullfart genom skogen. Petra hade lagt ett riktigt långspår till mig. Först genom skogen, sedan över ängarna och in i skogen, upp på berget och ner över kalhygget för att sedan avslutas nere på ängarna igen. Vi tackar så jättemycket för ett toppen spår! Fick korn på ett rådjur mitt i spåret och bytte fokus en stund, sprang över några apporter som blev tämligen ointressanta och vimsade runt lite. Annars gick jag riktigt bra och verkar ha hur mycket energi och lust som helst till att spåra säger matte.


Efter spåret fick jag paket av Petra, Tjejen och Arrak! Så spännande med paket! Tack så jätte, jätte mycket för det fina paketet!!


Titta, vilket härlig boll jag fick! En likadan som Affe har!
Hm, jag fattar inte riktigt vad jag ska göra bara ... Matte brukar ju spela fotboll med mig, men det är visst inte meningen med den här bollen. Den är av hårdplast och går inte att bita i.


Vilken tur att Tjejen var med och kunde visa mig. Aha, är det så där man ska göra? Medan Tjejen gick sitt spår passade jag på att öva..
Har hört att Affe är jätteduktig på det här så det är bäst att ligga i så jag inte behöver skämmas för mig när vi ska leka tillsammans sedan.


Tjoho, jag kom på hur man skulle göra! Toppenkul, tungan hängde som en slips efter en stunds jagande med bollen:)


 Ja, ja Sigge jag vet, det här är en baggis för dig. Du far ju runt så här med allt du får tag i har jag sett. Det måste vara Belgaren i dig som ger dig all den där energin som jag inte har:)









Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards