Alla inlägg den 16 december 2008

Av Elisabeth Björkman - 16 december 2008 21:14

I helgen var vi till Hellasgården som ligger i Älta. Matte har inte varit där sedan lillhussarna var små. Så där en 10-15 år sedan.. Hur som helst så åkte både husse, matte och jag dit för att ta en långpromenad i lördags. Mötte knappt några människor alls.. vad gör folk på helgerna?? De öde skogarna kan i och för sig bero på att det var lucia...


 Här poserar jag med husse. Husse ser lite bister ut.. kan bero på att när han kastade bollen i skogen till mig så missade han den lilla detaljen att det stod ett rådjur bakom ett buskage.. kan säga att jag INTE missade den detaljen.... vilket fick både husse och matte att se ut som åskmoln. Hamnade visst på minus efter det..


Matte noterade på lördagen att det var kanonfina spårmarker i området så på söndagen åkte vi dit igen tillsammans med Elin, Elins granne och  en kompis till Elin med respektive hundar för att spåra och promenera.


Här vaktar jag träd medan Loke går sitt spår. Matte tyckte jag spårade toppenbra idag, borsett från att jag höll på att missa slutapporten då jag genade lite. En söndagsmotionär valde att gå precis framför mig i början av spåret, men trots det och trots att mitt spår korsade Lokes spår där han hade gått med både Elin och sin matte (som dessutom hade lagt mitt spår), nosade jag mig runt och gjorde rätt spårval.  Mycket godis blev det! Ligger på plus igen efter gårdagen..


Här har Mirko precis hittat sin slutapport.

Här är söta yrvädret Loke med sin matte. Massor av bilder försökte matte ta, men det blev mest halva huvuden, ett koppel, ett öra etc.. Även om han satt så var inte huvudet stilla en sekund:)

En jättesöt Ozzytik var med också, men matte hann inte med att få henne på bild. En annan gång kanske..

Av Elisabeth Björkman - 16 december 2008 21:10

Ska medge att jag är ett tvättäkta idolfan:) Har följt programmet slaviskt under hösten och när finalen stod inpå knuten så kunde jag inte hålla mig utan fick på torsdagen tag på biljetter till Globen, dessutom till reducerat pris. Jodå, Kenneth följde glatt med, det tackar jag för!
Efter att ha upplevt en fantastisk tillställning i ett pulserande Globen med sådär en 14.000 personer, så smet vi ut medan Kevin sjöng sluttonerna i vinnarlåten. Vi hann ut innan köerna började och 5 min senare var vi hemma och kunde titta på Idol eftersnack framför TV:n
Ibland har det sina fördelar att bo i Stockholm:)


Även om Kevin är en värdig vinnare, så tycker jag att Alice gjorde ett minst lika bra framträdande denna finalkväll.


Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards