Alla inlägg den 21 december 2008

Av Elisabeth Björkman - 21 december 2008 19:03

Visserligen barmark tre dagar före julafton, men vad gör det när solen strålade så underbart som den gjorde idag? Vi åkte ner till Ågesta Gård där matte  började med att lägga ett spår i skogen till mig. Sedan anslöt vi en kort stund på Petras valpkurs där vi övade hundmöten. Elin kom också dit och vi tränade lite olika lydnadsmoment.


Här är jag med favoritbollen, som det knappt är något kvar av.., men den är lika rolig för det. Den här bollen får jag bara ha när vi tränar.


Matte tycker att jag (i alla fall för närvarande) är ganska duktig på "rutan". Överlag har jag mycket mer energi och tycker det är roligare att träna nu än tidigare. Matte vet inte om det beror på att sommarvärmen inte påverkar mig, eller om det beror på att jag inte längre är på dagis på dagarna och därmed verkligen kopplar av och vilar mellan promenaderna.


Innan Petra åkte iväg till nästa kurspass så stannade hon till och stod som mottagare i två budföringar. Jag sprang glatt och utan tvekan BÅDA gångerna, tyckte det var SÅ roligt att springa. Matte fattar ingenting som vanligt, det brukar vara helknepigt att få till dessa budföringar då jag förväntas springa bort från matte. Annat vore om det var ett rådjur eller hare man skulle springa till, då skulle jag inte tveka en sekund att lämna matte:) 

Spåret gick någorlunda, vi kom runt, men matte tyckte jag var lite vimsig ibland och att jag hade lite bråttom. Spåret hade legat i två timmar, vilket är lite längre än vanligt, kan bero på det också, då krävs lite mer fokus än vanligt.. Hittade alla spårapporter i alla fall och matte var nöjd.


Här en bild på Mirko också, när han kommer springades med sin boll.


Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Fick adressen av husse eller matte
 Fick adressen från en bekant till husse eller matte
 Via en länk på en annan blogg
 Sökte efter något på nätet och hamnade här
 Ren slump
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards